سامسونگ هم به صف تحریم‌کنندگان ایران پیوست

By | ۱۳۹۸-۱۱-۲۱

شرکت گالاکسی سامسونگ اعلام کرده که از تاریخ ۶ اسفند دیگر قادر به فروش محصولاتش در ایران نخواهد بود. محصولات رایگان این شرکت اما همچنان در دسترس ایرانیان باقی می‌مانند.

فروشگاه گالاکسی که محصولات مرتبط با گوشی‌های اندروید سامسونگ را عرضه می‌کند در اخطاری به زبان فارسی خطاب به مشتریانش در ایران نوشته که از تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) دیگر قادر نخواهد بود به مصرف‌کنندگان در ایران امکان خرید برنامه‌یا محتوای برنامه را بدهد.

در این پیام کوتاه توضیح داده شده که مصرف‌کنندگان ایرانی همچنان قادر خواهند بود برنامه‌های رایگان این شرکت را دانلود کنند.

یک کارشناس فناوری اطلاعات در زمینه اقدام شرکت سامسونگ به خبرگزاری ایسنا گفته است که امکان تحریم نرم‌افزارهای رایگان نیز وجود دارد. عطا خلیقی گفته است: «اگرچه کاربران در ایران معمولا از نرم‌افزارهای رایگان استفاده می‌کنند، اما این اتفاق ممکن است یک شروع باشد، مانند اتفاقی که برای اپ‌استور افتاد و به تدریج ممکن است نرم‌افزارهای رایگان هم به این تحریم‌ها اضافه شوند؛ درآن صورت تنها مارکت‌های محلی باقی می‌مانند و اکثر برنامه‌های خارجی احتمالا روی مارکت‌های خارجی نخواهد ماند.»

اواخر سال گذشته شمسی شرکت اپل نیز فروش محصولاتش در ایران را قطع کرد. این شرکت عرضه اپلیکیشن‌های ایرانی را نیز متوقف کرد. شرکت گوگل نیز فروش محصولات خود به کاربران داخل ایران را متوقف کرد. این محدودیت‌ها به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران ایجاد شده‌اند.

ایران پس از  اعمال این محدودیت‌ها ظاهرا پیگیری حقوقی این موضوع را آغاز کرد اما  به گفته مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات هنوز این پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است.
دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *