فریبا عادل‌خواه بیش از یک ماه و نیم در اعتصاب غذاست

By | ۱۳۹۸-۱۱-۲۲

گروه حمایت از فریبا عادل‌خواه شهروند ایرانی-فرانسوی و پژوهشگر بنیاد مطالعات علوم سیاسی پاریس می‌گوید وی از ۲۴ دسامبر تاکنون در اعتصاب غذا بوده و اکنون به قدری ضعیف شده است که تعادل خود را از دست می‌دهد.

فریبا عادل‌خواه، شهروند ایرانی-فرانسوی و پژوهشگر بنیاد مطالعات علوم سیاسی پاریس

وی ۱۷ خرداد امسال پس از بازگشت به ایران توسط نیروهای اطلاعات سپاه در خانه خود بازداشت شد و سعید دهقان، وکیل مدافع خانم عادل‌خواه ۱۷ بهمن ماه گفت که پرونده وی و رولان مارشال، محقق فرانسوی و شریک زندگی خانم عادل‌خواه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شده‌است. آقای مارشال نیز توسط سپاه پاسداران بازداشت شده بود.

اعتصاب غذای خانم عادل‌خواه در حالی از یک ماه و نیم فراتر رفته است که ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه ۱۳ بهمن بازداشت وی و شریک زندگی او را «غیرقابل تحمل» دانست.

گروه مدافع این خانم پژوهشگر می‌گوید به‌رغم درخواست آنها و فشار مقامات قضایی و زندان اوین، وی قصد پایان دادن به اعتصاب غذا را ندارد.

این گزارش می‌گوید آقای مارشال نیز با بیماری جسمی و «پریشانی روحی» مواجه است. بر اساس این گزارش، این زوج چهارشنبه هفته گذشته در غیاب وکیل مدافع، بصورت جداگانه برای استماع به دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فراخوانده شده‌اند.

آنها به «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، همچنین «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» متهم هستند، موضوعی که از طرف خود متهمان و دولت فرانسه به شدت رد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *