فاطمه کروبی پس از دیدار با پسرش در اوین: بازجویان مریض و دریده زبا‌ن‌اند

By | ۱۳۹۸-۱۱-۲۵

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، پس از ملاقات با محمدحسین کروبی، فرزندش در زندان اوین، گفت که حکومت جمهوری اسلامی هنوز محتاج «بازجویان مریض و دریده زبان» است.

او روز پنج‌شنبه ۲۴ بهمن، با انتشار متنی در کانال تلگرامی سحام‌نیوز، از دیدار با فرزندش در روز چهارشنبه خبر داد و نوشت: «ظاهر حسین تغییر کرده بود و مشخص بود در انفرادی چند کیلو وزن کم کرده است.»

کروبی به نقل از پسرش ادامه داد: «در سه هفته اول بازجویی که شش روز هفته معمولا بین سه تا هفت ساعت انجام می‌شد، بازجو برای پذیرش اتهامات واهی مرا را تحت فشار قرار داده بود.»

فاطمه کروبی با اشاره به «بد زبانی و توهین‌های مکرر بازجو» به پسرش، تاکید کرد: «آقای [حسن] روحانی و آقای [محمود] علوی (وزیر اطلاعات) پس از شش سال مسئولیت نتوانستند یا نخواستند آن بخش از بازجویان مریض و بد زبان آن مجموعه را با مفاهیم اولیه انسانی و اخلاقی آشنا کنند.»

محمدحسین کروبی، فعال اصلاح‌طلب، ۲۴ دی‌ماه، یک روز پس از حمله شبانه ماموران امنیتی به منزلش و خودداری از پذیرش آن‌ها، خود را به دادسرای امنیت اوین در تهران معرفی کرد.

بازداشت او پس از انتشار نامه پدرش، مهدی کروبی صورت گرفت. کروبی در این نامه که پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین از سوی سپاه پاسداران نوشته و منتشر شد، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را مسئول وضعیت اسفبار کنونی کشور دانست.

این نامزد معترض انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ که همچنان در حصر خانگی است، تاکید کرد که خامنه‌ای «هیچ یک از شرایط و صفات احراز مسئولیت رهبری» را ندارد.

وب‌سایت سحام‌نیوز،‌ نزدیک به  کروبی، در همین زمینه نوشت که «ماموران امنیتی تهدید کرده بودند که انتشار آن نامه عواقبی را به همراه خواهد داشت.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *