رونمایی از مجسمه‌ای از قاسم سلیمانی که به اسرائیل اشاره می‌کند

By | ۱۳۹۸-۱۱-۲۷

سازمان حزب‌الله شنبه ۲۶ بهمن به مناسبت چهلمین روز از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، از یک مجسمه بزرگ او در منطقه مرزی لبنان با اسرائیل رونمایی کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، لبنان و ایران، تندیس قاسم سلیمانی در حالی که با انگشت به اسرائیل اشاره می‌کند، بر فراز یک برج دیده‌بانی در مارون‌الراس در استان نبطیه لبنان قرار گرفته است.

تندیس در مارون‌الراس در جنوب لبنان که فاصله کمی با اسرائیل دارد، قرار گرفته است؛ حزب‌الله در این محل نبردهای متعددی با نظامیان اسرائیلی در ۲۸ سال اشغال جنوب لبنان توسط اسرائیل و نیز در جنگ ۳۴ روزه سال ۲۰۰۶ داشته است.

حزب‌الله در قرار دادن نمادهایی در مرزهای جنوب لبنان که به منظور «خشمگین کردن» اسرائیل، سابقه زیادی دارد.

هاشم صفی‌الدین مسئول شورای اجرایی حزب‌الله و شمار دیگری از مقامات و هواداران این سازمان در این آیین، از قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، معاون نیروهای حشدالشعبی لبنان و نیز از حسن شاطری موسوم به حسام خوشنویس فرمانده نیروی قدس در لبنان که ۷ سال پیش در عملیات منتسب به اسرائیل کشته شد، «تجلیل» کردند.

قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ۱۳ دی امسال در فرودگاه بغداد کشته شدند؛ رئیس جمهوری آمریکا بارها در شش هفته اخیر از دستور خود برای کشتن سلیمانی به عنوان «بزرگ‌ترین تروریست دنیا» دفاع کرده است.
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *