تحریم ۱۳ فرد و نهاد به اتهام حمایت از برنامه موشکی ایران

By | ۱۳۹۸-۱۲-۰۷

وزارت امور خارجه آمریکا ۱۳ شهروند و نهاد را در روسیه، چین، عراق و ترکیه به اتهام حمایت از برنامه موشکی ایران تحریم کرد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر نسبت به فعالیت‌های موشکی ایران ابراز نگرانی کرده است.

سایت وزارت امور خارجه آمریکا رسما خبر از تحریم ۱۳ فرد و نهاد در ارتباط با برنامه موشکی ایران داده است. این افراد و نهادها متعلق به کشورهای روسیه، چین، عراق و ترکیه هستند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ششم اسفند (۲۵ فوریه) با انتشار یک گزارش کوتاه خبر گسترش تحریم‌ها در ارتباط با برنامه موشکی ایران را رسانه‌ای کرده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا

در این گزارش آمده است که این افراد و نهادها از برنامه موشکی ایران حمایت می‌کردند. تحریم‌های پیشبینی شده علیه این شرکت‌ها و افراد مربوط به قانون منع گسترش جنگ‌افزارهای کشتار گروهی علیه سه کشور ایران، کره‌شمالی و سوریه می‌شود.

نام افراد و شرکت‌های تحریم شده

سایت “اسپوتنیک” ضمن انتشار خبر تحریم‌های جدید پیش‌بینی شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که نام هیچ شرکت روسی در این لیست مشاهده نمی‌شود.

در گزارش منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا تنها نام یک فرد چینی و چند شرکت دیگر متعلق به این کشور آمده است. افزون بر آن، نام یک شرکت متعلق به ترکیه نیز در لیست تحریم‌های جدید منظور شده است.

نام افراد و شرکت‌های متعلق به روسیه یا عراق در این گزارش نیامده است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توضیح این اقدام جدید گفته است که این کشور همه توان و امکانات خود را برای مانع شدن از گسترش فعالیت‌های موشکی ایران به کار خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که این کشور همچنان نگران فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران است. اخیرا گزارش‌هایی درباره ارسال موشک‌های پیشرفته به یمن از سوی رسانه‌ها منتشر شده بود. گفته می‌شود که جمهوری اسلامی موشک‌های پیشرفته در اختیار شورشیان حوثی قرار می‌دهد و از برنامه موشکی حزب‌الله حمایت می‌کند.

گزارش وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که در ارتباط با حمایت از فعالیت‌های موشکی ایران لویو دینگ‌ون را تحریم می‌کند. این شهروند چینی متهم به حمایت از برنامه موشکی ایران شده است. افزون بر آن گفته می‌شود که او شماری از کالاهای حساس را در اختیار صنایع تسلیحاتی پاکستان قرار داده است.

شرکت بائودینگ شیمائوتونگ و شرکت واردات و صادرات ووهان سان‌جیانگ نیز در لیست این تحریم‌ها قرار دارند. افزون بر این دو شرکت چینی، شرکت ارن کاربن گرافیت ترکیه نیز به علت حمایت از برنامه موشکی ایران تحریم شده است.

دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *