۵۴ قربانی ویروس کرونا در ایران؛ «۳۰۰ هزار اکیپ بهداشتی» به منازل اعزام می‌شوند

By | ۱۳۹۸-۱۲-۱۲

وزیر بهداشت ایران گفته است ۳۰۰ هزار اکیپ بهداشتی و درمانی به «تک‌تک منازل» سر خواهند زد تا موارد مشکوک ابتلا به این ویروس را شناسایی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سعید نمکی که روز یکشنبه ۱۱ اسفند در یک نشست خبری سخن می‌گفت، از شروع این طرح در دو روز آینده خبر داد.

آقای نمکی توضیح نداده که آیا این طرح در همه استان‌های ایران اجرا می‌شود یا ۲۷ استانی که موارد ابتلا به کرونا در آن مشاهده است.

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه اعلام کرد با جان باختن ۱۱ تن دیگر از مبتلایان به ویروس کرونای جدید، شمار قربانیان به ۵۴ تن رسیده و تعداد مبتلایان به این ویروس نیز به ۹۷۸ تن افزایش یافته است.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که پیش از این برخی از نمایندگان مجلس ایران با تشکیک در آمار اعلام شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت، آنها را به پنهان‌کاری متهم کرده‌اند.

بیمارستان‌ها بیمار غیر اورژانسی نپذیرند

در ادامه افزایش تلاش‌های برای مقابله با کرونا، وزارت بهداشت ایران از بیمارستان‌ها خواسته است که فعلا از پذیرش بیماران غیراورژانسی خودداری کنند و آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونای جدید باشند.

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، روز یکشنبه در نامه‌ای خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، از بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه‌ها خواست که تا اطلاع ثانوی بیماران غیر اورژانسی را پذیرش نکنند.

از سوی دیگر، قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از روند صعودی بیماری کرونا در این شهر خبر داده و گفته است که در روزهای اخیر نتیجه آزمایش ۱۰۹ نفر دیگر به کرونا مثبت اعلام شد.

پیش از این کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت، نیز با تاکید بر اینکه روند ابتلا به کرونا در روزهای آینده صعودی خواهد بود، از استان گلستان به عنوان یکی از کانون‌های شیوع جدید کرونا در ایران نام برده بود.

دستور روحانی به وزارت اطلاعات درباره تخلفات خرید و فروش ماسک

رئیس‌جمهوری ایران وزیر اطلاعات را مامور رسیدگی به تخلفات صورت‌ گرفته در زمینه جمله ماسک و لباس مخصوص برای محافظت در مقابل کرونا کرده است.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران روز یک‌شنبه ۱۱ اسفند با اعلام این خبر گفته است این دستور پس از نامه وزیر بهداشت ایران درباره مشکلات مربوط به تامین ماسک صادر شده است.

وزیر بهداشت ایران روز یک‌شنبه در نامه‌ای به حسن روحانی، نوشت که ماسک‌های تولید داخل وارد بازار سیاه شده و ماموران وزارت بهداشت مجبور هستند که در قالب «واسطه و دلال» ماسک‌ها را با «قیمت گزاف» از «قاچاقچیان» بخرند.

آقای نمکی از وجود یک «شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف» در ایران نام برده که «دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند». او هیچ توضیحی درباره این شبکه نداده است.

در همین حال، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور هم در نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشته است که «اخلال در نظام سلامت»، جرم است و «مجازاتی در حد مجازات افساد فی الارض دارد».

طبق قوانین قضایی ایران افرادی که جرم‌شان «افساد فی‌الارض» باشد، به اعدام محکوم می‌شوند.

ابتلای دو مقام حوزه سلامت به کرونا

در تازه‌ترین گزارش‌ها درباره ابتلای برخی مقام‌های حوزه سلامت به کرونا، ابتلای ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این ویروس تایید شد. استان گیلان از نقاط با شیوع بالای کرونا بود.

حسین‌ کرمان‌پور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، هم گفته است که به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

مسابقات فوتبال لغو شد

سازمان لیگ فوتبال ایران هم اعلام کرده است که تمامی مسابقات لیگ برتر و دسته یک و دو و سه لغو شده‌اند.

این سازمان اعلام کرده است که تصمیم‌گیری درباره شروع دوباره مسابقات فوتبال، بر اساس شرایط میزان شیوع کرونا در کشور و طبق ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *