مرگ محمد میرمحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی ابتلا به کرونا

By | ۱۳۹۸-۱۲-۱۲

محمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی ابتلا به کرونا درگذشت. مادر او هفته گذشته به همین دلیل فوت کرده بود. تست تشخیص کرونای شماری از مقامات جمهوری اسلامی “مثبت بوده است”. کیت تشخیص کرونا در ایران کمیاب است.

محمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی صبح دوشنبه ۱۲ اسفند در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. میرمحمدی در بیمارستان “مسیح دانشوری” تهران، یکی از مجهزترین بیمارستان‌های پایتخت ایران بستری بود.

محمد میرمحمدی فرزند آیت‌الله ابوالفضل میرمحمدی، نماینده تهران در مجلس خبرگان بود که آذرماه امسال درگذشت. مادر او، خواهر آیت‌الله موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید شیعه، هفته گذشته بر اثر کرونا درگذشت.

پیش از محمد میرمحمدی، هادی خسروشاهی از چهره‌های مطرح حوزه علمیه قم، مجتبی فاضلی، مسئول دفتر و مسئول اجرایی و مالی آیت‌الله موسی شبیری زنجانی و محمدعلی رمضانی، نماینده آستانه اشرفیه در استان گیلان نیز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشتند.

آخرین آمار وزارت بهداشت ایران درباره مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان آن نشان می‌د‌هد که تا ظهر یکشنبه ۱۱اسفند (اول مارس) ۵۴ نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا درگذشته‌اند.

بسیاری از کارشناسان و پزشکان در صحت این آمار تردید دارند. پروفسور کریستین دورستن، ویروس‌شناس آلمانی و یکی از طراحان کیت تشخیص کرونا، در گفتگو با شبکه رادیویی NDR آلمان، ضمن اشاره به درخواست مقامات ایران برای دریافت کیت تشخیص بیماری تأکید کرد که ایران به دلیل کمبود امکانات نمی‌‌تواند آمار درستی از میزان ابتلا به کرونا در این کشور داشته باشد.

گزارش‌های منتشر شده از داخل ایران نیز خبر از وضعیت بحرانی کمبود امکانات می‌دهد.

به عنوان مثال غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت آمار رسمی مرگ در اثر ابتلا به کرونا را “شبیه شوخی” خوانده است. او به وبسایت “عصر ایران” گفته است که تمام بیمارستان‌های رشت پر از بیماران مشکوک به کرونا است اما بیمارستان‌های گیلان با کمبود شدید امکانات اولیه روبرو هستند.

این امکانات از قرار در درجه نخست در اختیار مقامات جمهوری اسلامی قرار گرفته است. تا کنون اعلام شده که شماری از این مقامات به دلیل “مثبت‌بودن تست کرونا” در بیمارستان بستری شدند یا در قرنطینه خانگی هستند.

مصطفی پورمحمدی دبیرکل “جامعه روحانیت مبارز تهران”، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، فاطمه رهبر نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی، ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت و دبیر ستاد ویژه مدیریت پیشگیری ویروس کرونا، محمود صادقی نماینده مجلس و مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ تهران شماری از مقامات ایرانی هستند که تاکنون ابتلای آنها به ویروس کرونا تایید شده است.
دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *