تهدید خانواده کشته‌شدگان هواپیمای اوکراین به تجاوز جنسی از سوی نیروهای امنیتی ایران

By | ۱۳۹۸-۱۲-۱۲

همسر الناز نبیئی، مسافر کشته‌شده در جریان انهدام هواپیمای مسافربری اوکراین، از احضار برخی اعضای خانواده کشته‌شدگان این حادثه و تهدید آنها  به تجاوز جنسی از سوی نیروهای وزارت اطلاعات و  سپاه پاسداران خبر داد.

جواد سلیمانی روز دوشنبه ۱۲ اسفندماه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «خانواده قربانیان را به خاطر دادخواهی تهدید می‌کنید، به اطلاعات می‌برید، می‌گویید آن‌چه با پدر پویا بختیاری کردیم با شما می‌کنیم، تهدید به تجاوز جنسی می‌کنید.»

او همچنین اضافه کرد: «مادری که عزیزش را تکه‌تکه کرده‌اید تهدید می‌کنید، به زور با پدرش مصاحبه می‌کنید.»

سلیمانی گفته که به زودی سرگذشت تهدید یکی از این خانواده‌ها را منتشر خواهد کرد.

 

این تهدیدها در پی آن صورت می‌گیرد که در دی‌ماه تعدادی از خانواده‌های کشته‌شدگان با ثبت یک شکایت قضایی علیه‌ مقام‌های جمهوری اسلامی در دادگاه اونتاریوی کانادا خواستار اجرای عدالت برای قربانیان حادثه شدند.

همچنین تعدادی از آن‌ها نیز طی نامه‌ای به سازمان بین‌المللی هوانوردی و دیوان بین‌المللی دادگستری خواستار اقدام آن‌ها برای تن دادن ایران به همکاری در تحقیق و تحویل جعبه سیاه هواپیما شدند.

پنج کشور عضو «گروه بین‌المللی هماهنگی و پاسخگویی» برای قربانیان سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین پیشتر در جریان برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ در همین زمینه با یکدیگر دیدار و اظهار کردند که ایران را برای همکاری و شفافیت بیشتر در تحقیق و پیگیری انهدام این هواپیما تحت فشار قرار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *