اسحاق جهانگیری به کرونا مبتلا شده و در منزل تحت نظر یک تیم پزشکی است

By | ۱۳۹۸-۱۲-۱۴

ایران‌وایر: «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رییس‌جمهوری ایران که نتیجه تست ابتلایش به بیماری «کویدو ۱۹» (کرونا) مثبت اعلام شده، در یک شرایط امنیتی، تحت درمان است.

بنابر خبری که به دست ایران‌وایر رسیده، پس از مشاهده علائم اولیه ابتلای اسحاق جهانگیری به بیماری و مثبت شدن نتیجه تست کرونا، تحت نظر یک تیم پزشکی متخصص در خانه خودش قرنطینه و تحت درمان قرار گفته است.

به گفته یک منبع مطلع در گفت‌وگو با «ایران‌وایر»، اسحاق جهانگیری عصر جمعه ۹ اسفند، پس از پایان پنجمین جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منزلش منتقل و به همراه خانواده‌اش قرنطینه شده است

در جلسه این ستاد که به ریاست جهانگیری برگزار شد، وزرای علوم، تحقیات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و شهرسازی، آموزش‌و‌پرورش، گردش‌گری و صنایع دستی و همچنین سخن‌گوی دولت، رییس سازمان حج و زیارت، رییس سازمان پدافند غیرعامل، رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی شهر تهران و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت حضور داشتند.

به گفته منبع مطلع «ایران‌وایر»، در پایان جلسه، جهانگیری دستور داده است به جز چند نفر، از جمله وزیر بهداشت، بقیه حاضران جلسه را ترک کنند. بعد از مدتی جهانگیری از همین جلسه چند نفره خارج شده و به منزلش می‌رود و از آن لحظه در قرنطینه و تحت مراقبت است.

به گفته همین منبع، از شش نفر دیگر از اعضا هیات دولت هم که نشانه‌های ابتلا به کویدو ۱۹ را نشان داده‌اند، تست گرفته شده است اما هنوز مشخص نیست این شش عضو کابینه هم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر.

این منبع مطلع به «ایران‌وایر» می‌گوید مقامات برای این‌که بتوانند خبر ابتلای جهانگیری به ویروس کرونا را از افکار عمومی و رسانه‌ها مخفی کنند، او را به بیمارستان منتقل نمی‌کنند و یک تیم مجهز پزشکی در خانه جهانگیری مستقر شده است.

به نظر می‌رسد مخفی نگه‌ داشتن خبر ابتلای معاون رییس‌جمهوری ایران به ویروس کرونا ناشی از این نگرانی باشد که آگاهی افکار عمومی به این خبر به این باور مردم دامن می‌زند که حکومت ناکارآمدتر و ناتوان‌تر از آن است که بتواند بحران کرونا را مدیریت کند.

از روز جمعه و بعد از ترک جلسه ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت، معاون اول رییس‌جمهوری در جلسات و محافل عمومی دیده نشده است. جهانگیری در همین مدت یک‌بار توییت کرده و به گزارش ایسنا، یک تماس تلفنی داشته است.

گفتنی است که «محمد جهانگیری»، یکی از برداران کوچک‌تر اسحاق جهانگیری هم که معاون نظارت و فنی سازمان نظام پزشکی است، به دنبال بروز علایم مشکوک به کرونا، سه‌شنبه ۱۳ اسفند در بیمارستان «مسیح دانشوری» بستری شد. گفته شده محمد جهانگیری در روزهای اخیر در جلسات متعددی در ارتباط با کرونا در سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت حضور داشته است.

پیش‌تر نیز «حسین کرمان‌پور»، مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

اسحاق جهانگیری در روز دوشنبه ۱۲ اسفند در توییتی نوشت با اراده و هم‌بستگی ملی و با اقدامات پیش‌گیرانه قاطع و عملی، کرونا در ایران مهار شدنی است.

جهانگیری در ۲۴ ساعت گذشته هم‌چنین در پیامی مکتوب، درگذشت «سیامند رحمان»، رکورد دار وزنه‌برداری پارالمپیک را تسلیت گفته و به گزارش ایسنا، در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی، در جریان آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *