آمار ابتلا به کرونا در۲۴ ساعت اخیر رکورد زد

By | ۱۳۹۸-۱۲-۱۶

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در این استان، گفت که بالغ‌ بر ۱۰۰۰ بیمار (مبتلا یا مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا) در مراکز درمانی قم بستری هستند.

شهرام کوسه غراوی، یک عضو مجلس از استان گلستان هم گفت: آمار مبتلایان به کرونا در این استان تصاعدی پیش می‌رود اوضاع استان گلستان خیلی خوب نیست و آمارهایی که داده می‌شود خیلی آمار واقعی نیست.

از سوی دیگر سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه مسافران در محورهای مواصلاتی کشور بازگشت داده خواهند شد، گفت: در حال حاضر تهران به نوعی به کانون بیماری کرونا تبدیل شده است.

وی با اشاره به این که تایید ۱۲۳۴ مورد از دیروز تا امروز به نوعی رکورد محسوب می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر ۴۷۴۷ مورد قطعی شناسایی شدند همچنین در استان تهران ۱۴۱۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا تاکنون شناسایی شده است و این نشان می‌دهد که تهران به نوعی تبدیل به کانون بیماری کرونا شده است.

همزمان صدها تن از تلاشگران مدنی و شهروندی ایران با فرستان نامه ای برای سازمان جهانی بهداشت، از رئیس آن خواستار شده اند که مبارزه با کرونا در داخل ایران با جدیت بیشتری دنبال شود.

در این نامه خطاب به رییس سازمان جهانی بهداشت از جمله نوشته شده: با توجه به ناتوانی حکومت ایران در مهار کروناویروس ، پنهانکاری و انتشار آمار و ارقام نادرست از تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری ، نیاز مبرمی به دخالت سازمان بهداشت جهانی احساس می شود.

تهران: کرونا بشدت در حال گردش است

به گزارش ایران آنلاین، در این اوضاع همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، مردم سرگردان نمی‌دانند آیا سرما خورده‌اند، آنفلوانزا گرفته‌اند یا واقعاً کرونا دارند.

به‌گفته دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری آنفلوانزا، این روز‌ها ترس از ابتلا به کرونا سطح اضطراب را در بین مردم افزایش داده به‌طوری که مردم به بهانه گرفتگی نفس به مراکز درمانی زیاد مراجعه می‌کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ویروس کرونا بشدت در حال گردش است و، چون یک فرد همزمان با ابتلا به این بیماری می‌تواند ۴ نفر را آلوده کند تخمین می‌زنیم؛ ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت تهران تا آخر اسفند ماه به ویروس کرونا مبتلا شوند.

وی افزود: ما شاهد افزایش مراجعه افرادی هستیم که عنوان می‌کنند نمی‌توانند راحت نفس بکشند این‌ها نشان از اضطراب افراد دارد و این روز‌ها شیوع بالایی پیدا کرده است. بسیاری از مراجعات بی‌مورد ناشی از نا‌آگاهی فرد است باید آگاهی مردم را در زمینه راه‌های ابتلا و پیشگیری بالا ببریم.

فیلم زیر: وضعیت وحشتناک مراجعین به یکی از شعب اجرای احکام در دادسرا در روزهای کرونایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *