هیأت‌های مذهبی، روضه‌خوان‌ها و «طلبه‌های جهادی» متصدی مقابله با ویروس کُرونا!

By | ۱۳۹۸-۱۲-۱۹

-در سایه بی‌عرضگی زمامداران جمهوری اسلامی مسمومیت‌ و مرگ و میر بر اثر استفاده از الکل صنعتی و تقلبی نیز شریک کُرونا در تهدید سلامت و جان مردم شده است.
-دکتر علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه جندی شاپور اهواز: تعدادی از این مراجعان زیر دستگاه و تعدادی در حال دیالیز هستند و آمار مراجعان مسمومیت الکلی از آمار مبتلایان به کُرونا پیشی گرفته است!
– تعداد مراجعان مسمومیت الکلی در اهواز به ۲۰ نفر افزایش یافته و در کرج نیز هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.
-پروژه ققنوس ایران: نوشیدن هیچ نوع الکلی تاثیری بر مقابله با ویروس کُرونا ندارد، فقط به گفته‌ها و توصیه‌های پزشکان عمل کنید و در خانه بمانید!

این جمهوری اسلامی است: آخوندها و بسیجی‌ها در حال بسته‌بندی و توزیع اقلام ضدعفونی و الکل بدون رعایت مسائل بهداشتی!

روز دوشنبه ۱۸ اسفند، گزارش شد که تعداد مراجعان مسمومیت الکلی در اهواز به ۱۲۰ و فوتی‌ها به ۲۰ نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین اعلام شده است که ممکن است شمار مسمومین و مرگ ناشی از آن بیشتر شود. معاون دادستان کرج نیز گفته چندین نفر در استان دچار مسمومیت الکلی شده‌اند که تا کنون هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند. در دیگر شهرها نیز آمار مرگ و میر ناشی از مصرف الکل صنعتی (متانول) که سمّی و خطرناک است افزایش داشته است.

دکتر علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفته «تعدادی از این مراجعان زیر دستگاه و تعدادی در حال دیالیز هستند و آمار مراجعان مسمومیت الکلی از آمار مبتلایان به کُرونا پیشی گرفته است!»

بعضی به دلیل نوشیدن الکل تقلبی یا الکل‌های دست‌ساز خانگی بی‌کیفیت دچار مسمومیت شده‌اند و بعضی به دلیل استفاده از الکل صنعتی یا متانول برای ضدعفونی چرا که متانول از راه تنفس و پوست نیز جذب می‌شود. در این میان، تعداد افرادی که به غلط باور دارند مصرف الکل از ابتلا به ویروس کُرونا جلوگیری می‌کند و با این خیال سراغ انواع مشروبات الکلی رفته‌اند کم نیست. افزایش تقاضای مشروبات الکلی سبب افزایش قیمت آن در بازار سیاه نیز شده است.

از سوی دیگر به علت کمبود مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده و گرانی آنها و در دسترس نبودن الکل پزشکی یا الکل سفید (اتانول) گروهی از ترس ابتلا به کُرونا برای ضدعفونی از الکل صنعتی (متانول) استفاده می‌کنند.

هرچند رسانه‌های داخلی ایران و مسئولان جمهوری اسلامی به بی‌تاثیر بودن نوشیدن الکل برای مقابله با این ویروس کُشنده هشدار می‌دهند اما ناآگاهی مردم از یکسو و بی‌اعتمادی آنها به مسئولان باعث شده این توصیه‌ها چندان جدّی گرفته نشود. از این رو نقش رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور و همینطور نهادها و سازمان‌ها و گروه‌های مدنی و علمی که در حوزه اطلاع‌رسانی نیز فعال‌ هستند دست به کار شده‌اند تا مردم را در این مورد آگاه کنند.

«پروژه ققنوس ایران» در متن هشداردهنده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده تأکید کرده است که «متانول یا الکل صنعتی با اتانول یا الکل سفید تفاوت دارد. سمّ متانول یا الکلل صنعتی از راه تنفس و پوست نیز جذب می‌شود و نوشیدن آن به نابینایی و مرگ می‌انجامد. نوشیدن هیچ نوع الکلی تاثیری بر مقابله با ویروس کرونا ندارد، فقط به گفته‌ها و توصیه‌های پزشکان عمل کنید و در خانه بمانید.»

«پروژه ققنوس ایران» به مخاطبان خود هشدار داده است که فقط به گفته‌ها و توصیه‌های پزشکان و کارشناسان اعتماد کنند. چنین هشدارهایی می‌تواند خلاء بی‌اعتمادی مردم نسبت به حکومت و مسئولان بی‌لیاقت نظام را پُر کند.

همچنین در ایران گزارش شده تعداد افرادی که به دلیل خوردن ژل ضدعفونی مسموم شده و جان خود را از دست داده‌اند به سه نفر رسیده است.

بعضی مردم خودشان برای اطلاع‌رسانی دست به کار شده‌اند تا به دیگران عملی آموزش دهند چرا که بسیاری از موادی که به نام الکل پزشکی (الکل سفید یا اتانول) در بازار به فروش می‌رسد ترکیب الکل صنعتی و وایتکس است!

یکسری افراد نیز ناآگاهانه و با کمترین اطلاع و تخصص در مورد ترکیبات شیمیایی برای ساختن الکل جهت ضدعفونی کردن دست به کار می‌شوند و در بسیاری موارد به سلامت خود و دیگران لطمه می‌زنند. اما متاسفانه این قبیل ریسک‌ها در رسانه‌ها و از زبان مسئولان نیز توصیه می‌شود!

سوء مدیریت و بی‌عرضگی مدیران و عدم نظارت نهادهای مربوطه چنان وضعیت را آشفته کرده که هیأت‌های مذهبی و روضه‌خوان‌ها نیز خود را متصدی توزیع مواد ضدعفونی‌ دانسته و در ازای «صلوات» برای سلامتی «امام زمان» ژل ضدعفونی‌ کننده توزیع می‌کنند! اینکه چطور هیأت‌های مذهبی ژل ضدعفونی کننده دارند اما داروخانه‌ها خالی هستند، از عجایبی است که فقط می‌تواند در جمهوری اسلامی و با نهادها و مسئولین مافیایی‌اش اتفاق بیافتد.

در حالی که اغلب داروخانه‌ها با کمبود مواد ضدعفونی کننده و الکل روبرو هستند هأات‌های مذهبی آستین بالا زده‌اند و در مقابل «صلوات» برای سلامتی «امام زمان»  ژل ضدعفونی کننده پخش می‌کنند از جمله «هیات روضه الشهداء»!

خبرگزاری «حوزه نیوز» مدعی شده این روزها طلاب جهادی به‌صورت شبانه‌روزی در خط تولید و بسته‌بندی محلول‌های بهداشتی مستقر شده و اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده کرده‌اند که این عامل سبب افزایش تولید تا میزان ۳۰ هزار لیتر الکل طبی در روز شده است!
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *