«افزایش ده درصدی» سفرهای برون‌شهری در ایران

By | ۱۳۹۸-۱۲-۲۰

با وجود درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لغو سفرهای غیرضروری، سفرهای برون‌شهری در ایران «بیش از ده درصد» افزایش یافته است.

آن‌ طور که خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، میزان، روز سه‌شنبه، ۲۰ اسفند نوشت، بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از شمار تردد در محور‌های برون‌شهری، طی شبانه‌روز گذشته، تردد نسبت به روز قبل ۱۰.۵ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تردد در آزادراه کرج-تهران با تردد ۱۱۰ هزار و ۵۷۵ وسیله نقلیه ثبت شده است. همچنین تردد در آزادراه تهران- کرج ۱۰۵ هزار و ۵۹۷ دستگاه خودرو است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که شماری از مقام‌های دولتی و نمایندگان مجلس خواستار قرنطینه شهرها و استان‌های خود برای جلوگیری از ایجاد «گیلان بعدی» هستند.

از جمله خبرگزاری مهر به نقل از سخنگوی شورای شهر اصفهان نوشت، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معتقدند باید ورودی‌های استان و شهر اصفهان برای جلوگیری از گسترش کرونا در استان بسته شود و «تعلل در این امر جایز نیست».

مهدی مزروعی از رئیس جمهوری و استاندار اصفهان خواسته برای قرنطینه این استان «تصمیمی جدی» اتخاذ کنند، چرا که، به گفته وی، «هر مشکلی بر اثر بی‌تدبیری در این ارتباط پیش آید، آنها مسئول جان تک تک شهروندان اصفهان هستند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *