معاون وزیر راه: پروازهای ایران‌ایر به اروپا چهارشنبه از سر گرفته می‌شود

By | ۱۳۹۸-۱۲-۲۰

معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید پروازهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بعد از چند روز وقفه، روز چهارشنبه ۲۱ اسفند از سرگرفته می‌شود.

شهرام آدم‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفته است: «با تلاش‌های مجدانه وزیر راه و شهرسازی، پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد اروپایی فردا از سرگرفته می‌شود».

روابط عمومی ایران‌ایر روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود ‌«با توجه به محدودیت‌هایی که به دلایل نامعلوم از طرف اروپا بر پروازهای هما اعمال گردیده، تمامی پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد اروپایی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است».

نه اتحادیه اروپا و نه مقامات ایران دقیقا علت توقف پروازها را اعلام نکردند، اما پایگاه خبری «اس‌بی‌سی» اتریش روز یکشنبه گزارش داد که آژانس ایمنی هوانوردی اروپا از ورود سه هواپیمای ایرانی به حریم این اتحادیه «به خاطر به روزرسانی نکردن مجوزهای لازم برای پرواز» ممانعت کرده است.

روزنامه آرمان ملی نیز روز سه‌شنبه گزارش داد شواهد موجود نشان می‌دهد که ضعف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایران که به سبب «تحریم‌های ایالات متحده» به‌وجود آمده، عامل اصلی لغو پروازهای «ایران‌ایر» به اروپا بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *