ابتلای اسحاق جهانگیری به کرونا؛ نام یک عضو دفتر خامنه‌ای و سه عضو کابینه در فهرست مبتلایان

By | ۱۳۹۸-۱۲-۲۲

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران روز چهارشنبه ۲۱ اسفند فهرستی از مقام‌ها و چهره‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرده است که یا به کرونا مبتلا شده یا در اثر پیامدهای این ویروس فوت کرده‌اند.

در این فهرست، نام محمدجواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای به چشم می‌خورد که به گزارش خبرگزاری فارس، به دلیل ابتلا به کرونا قرنطینه شده و «رو به بهبودی» است.

آقای ایروانی که از چهره‌های مهم و متنفذ در بیت خامنه‌ای محسوب می‌شود عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

خبرگزاری فارس همچنین تایید کرده که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران، به کرونا مبتلا شده و اکنون قرنطینه است. آقای جهانگیری در نشست‌های دولتی روزهای اخیر و حتی در نشست روز چهارشنبه هیات دولت غایب بود.

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رضا رحمانی، وزیر صنعت و معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، سه عضو دیگر کابینه حسن روحانی هستند که به کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده‌اند.

سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، مصطفی پورمحمدی، وزیر سابق کشور و دادگستری، و اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از دیگر افرادی هستند که به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه هستند.

پنج نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی نیز در این فهرست قرار دارند. مجتبی ذوالنوری، معصومه آقاپور علیشاهی، محمود صادقی، شهاب نادری و غلامرضا کاتب نمایندگان مجلس دهم هستند که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در روزهای گذشته همچنین گزارش‌های رسمی درباره فوت چند مقام و چهره سیاسی جمهوری اسلامی بر اثر ابتلا به کرونا منتشر شد.

از جمله این افراد می‌توان به جان باختن حسین شیخ‌الاسلام، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهبف فاطمه رهبر، نماینده راه‌یافته به مجلس یازدهم، احمد تویسرکانی، مشاور رئیس قوه قضائیه، هادی خسروشاهی، سفیر سابق ایران در واتیکان، محمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، و محمدعلی رمضانی، نماینده منتخب آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم، اشاره کرد.

ویروس کرونا که منشاء آن چین است از بهمن‌ماه امسال از شهر قم به سراسر ایران شیوع پیدا کرد ولی مقام‌های جمهوری اسلامی اوایل اسفندماه و پس از فوت دو نفر بر اثر ابتلا به آن، خبر شیوع آن را تایید کردند.

بر اساس آمارهای رسمی، در حال حاضر دستکم ۹ هزار در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۵۴ نفر از آنها جان باخته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *