عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی به رییس قوه قضاییه:زندانیان مشکوک به کرونا آزاد نشدند،نیروهایتان بخشنامه‌ شما را نمایشی می‌دانند

By | ۱۳۹۸-۱۲-۲۸

عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم آزادی بسیاری از زندانیان مشکوک به کرونا، خطاب به رییس قوه قضاییه نوشت که شاید نیروهای تحت امر او بخشنامه‌اش را نمایشی می‌دانند.

حسین‌زاده، نماینده شهرهای نقده و اشنویه در مجلس دهم، در صفحه توییتر خود خطاب به ابراهیم رییسی نوشت:برخلاف بخشنامه شما هنوز تعدادی از زندانیان مشکوک به کرونا در زندان هستند. شاید برخی در مجموعه تحت‌امر شما تصور می‌کنند که بخشنامه‌ شما،نمایشی و تنها برای بستن دهان افکار عمومی است.»

این نماینده مجلس از رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواست تا «دستور عاجل برای مرخصی زندانیان مشکوک به کرونا» را صادر کند.

پیشتر نیز تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین خانواده‌های زندانیان سیاسی و همچنین صد زندانی سیاسی پیش از انقلاب با انتشار نامه‌ها و درخواست‌هایی خواهان آزادی یا مرخصی زندانیان سیاسی تا پایان بحران کرونا شده‌اند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند از آزادی ۸۵ هزار زندانی براساس بخشنامه رییس قوه قضاییه به دلیل شیوع کرونا خبر داد اما تایید کرد که زندانیان سیاسی و عقیدتی همچنان در حبس باقی مانده‌اند. او با استفاده از ادبیان مقام‌های جمهوری اسلامی که زندانیان سیاسی و عقیدتی را «زندانی امنیتی» می خوانند، گفت: «زندانیانی که امروز در زندانند،‌ زندانیان امنیتی‌اند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *