پیام‌های نوروزی رهبر و رئیس جمهوری اسلامی؛ خامنه‌ای سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامید

By | ۱۳۹۹-۰۱-۰۱

رهبر جمهوری اسلامی و رئیس جمهوری ایران در پیام‌های نوروزی خود در روز اول فروردین ۱۳۹۹ مدعی شدند که در سال ۹۸ خورشیدی، تولید در ایران «رونق» داشته است.

آقای خامنه‌ای در پیام نوروزی خود به مناسبت فرا رسیدن سال نو ۱۳۹۹ خورشیدی گفت: «طبق گزارش‌های موثّقی که در اختیار بنده هست، تولید کشور حرکتی پیدا کرد.»

وی مدعی شد که «در سال ۹۸ تولید تکان خورد، حرکت کرد و راه افتاد تا یک حدودی، لکن اثری در زندگی مردم از آن محسوس نشد.»

علی خامنه‌ای سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نام‌گذاری کرد و خطاب به مقامات مسئول گفت: «جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌ وجود آید.»

حسن روحانی، رئیس‌ جمهور، هم در پیام جداگانه‌ای از «رشد اقتصادی» ایران در سال گذشته بر اساس «آمارها» سخن گفت.

وی افزود: «همه آمارها به ما می‌گوید در ۹ ماهه سال ۹۸ رشد اقتصادی ما مثبت بوده و تورم در حد ممکن مهار شده است. تعداد مجوزها برای تولید بیش از حد انتظار بوده است.»

این دو مقام ارشد ایران در اظهارات خود به مرور حوادث مهم سال ۸۹ اشاره کردند، اما از اعتراضات آبان‌ماه که به‌ دلیل افزایش قیمت بنزین در ایران و تاثیر آن بر سایر کالاها و خدمات رخ داد هیچ اشاره‌ای نکردند.

در اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ آن‌ طور که خبرگزاری رویترز نوشته، دست‌کم ۱۵۰۰ تن کشته شدند.

روحانی و خامنه‌ای در حالی مدعی رونق و رشد اقتصادی سال ۹۸ شدند که در این سال، تحریم‌های آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران تشدید شد و مقام‌های جمهوری اسلامی بارها بر تاثیر مخرب آن بر اقتصاد ایران تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *