اندکی صبر، سحر نزدیک است! الاهه بقراط

By | ۱۳۹۹-۰۱-۰۱

– طبیعت و زمین و زمان مثل هر سال نو می‌شود؛ بهار از راه می‌رسد و نوروز باستانی ایرانیان مانند همیشه امید به فردای روشن را در دل‌ها زنده می‌کند و نوید و اطمینان می‌دهد: اندکی صبر، سحر نزدیک است!

نوروز باستانی در شرایطی از راه می‌رسد که سال ۹۸ پر از حادثه‌های دردناک و مصیبت‌بار برای سرزمین ما بود.

در کنار حوادث طبیعی، مانند سیل و زلزله و توفان و ریزگرد و هجوم ملخ‌ها، که ساکنان همه‌ی استان‌ها را درگیر کرد و خسارات جانی و مالی جبران‌ناپذیر بر جای گذاشت، سوء مدیریت، ناکارآمدی، فساد و رانتخواری مقامات و خانواده‌های مافیایی جمهوری اسلامی، از جمله در دوران شیوع ویروس کشنده‌ی کُرونا نیز ادامه یافت.

همزمان، مقابله‌ی جامعه با زمامداران شکلی آشکارتر به خود گرفت و با اعلام افزایش قیمت بنزین در آبان‌ماه کاسه‌ی صبر همگان لبریز شد.

بسیاری از مردم در اعتراضات آبان ۹۸ با حکومت اتمام حجت کردند. آنها اگر دو سال پیش در تظاهرات سراسری دی‌ماه ۹۶ نشان دادند که هم دشمن خود را می‌شناسند و هم به کل نظام جمهوری اسلامی هیچ اعتمادی ندارند و آن را دیگر نمی‌خواهند، در آبان ۹۸ این آگاهی را به چنان قاطعیتی تبدیل کردند که رژیم به وحشت افتاد و با خشونت وحشیانه، مغز و قلب آنها را هدف قرار داد و عزیزان مردم را به خاک و خون کشید و با قطع اینترنت مانع ارتباط جامعه با جهان خارج شد. مردم ایران در این اعتراضات متحمل هزاران کشته و زخمی و مفقود و زندانی شدند و تحت شدیدترین فشارها قرار گرفتند تا بجای دادخواهی عزیزان خود، سکوت کنند.

پس از آن، حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراینی، آنهم بر فراز تهران، که ۱۷۶ کشته بر جای گذاشت، مصیبت دیگری شد که صدها تن از ایرانیان را در سراسر جهان سوگوار عزیزان خود کرد.

کمی بعد، کشته شدن مردم زیر دست و پا در تشییع جنازه قاسم سلیمانی، سردار نظام، نمونه دیگری از بی‌لیاقتی مسئولان را به نمایش گذاشت.

و آنگاه، در شرایطی که سازمان بهداشت جهانی درباره‌ی ویروس کُرونا هشدار داده و وضعیت اضطراری اعلام کرده بود، جمهوری اسلامی نه تنها آن را جدی نگرفت بلکه درباره ورود ویروس نیز مانند موارد دیگر دروغ گفت و پنهانکاری کرد و با عدم توقف پروازهای ایران و چین، خود به عامل اصلی شیوع کُرونا در ایران تبدیل شد؛ بطوری که ایران پس از چین نه تنها در مرتبه دوم ابتلا و تلفات این ویروس قرار گرفت بلکه به دومین مبدأ گسترش کُرونا تبدیل شد.

هر یک از این رویدادها به تنهایی کافیست تا حکومتی را از حقانیت قانونی ساقط کند. جمهوری اسلامی از آغاز، حکومت یک اقلیت فرقه‌ای و مافیایی بر اکثریت جامعه بوده و مردم با تحریم انتخابات استصوابی دوم اسفند ۹۸ بر عدم حقانیت آن مُهر تأیید زدند.

طبیعت و زمین و زمان مثل هر سال نو می‌شود؛ بهار از راه می‌رسد و نوروز باستانی ایرانیان مانند همیشه امید به فردای روشن را در دل‌ها زنده می‌کند و نوید و اطمینان می‌دهد: اندکی صبر، سحر نزدیک است!*

تردید نباید داشت که با همت و پایداری جامعه، آنکه می‌رود جمهوری اسلامی‌ست و آنکه می‌ماند ایران و مردمانش هستند.

 نوروزتان، نوروزمان، پیروز!

الاهه بقراط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *