۱۷۰ پزشک و پرستار قمی حین خدمت به ویروس کرونا مبتلا شدند

By | ۱۳۹۹-۰۱-۰۴

قم – ایرنا – دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان حدود ۴۰ پزشک و ۱۳۰ پرستار قمی حین خدمت به بیماران به این ویروس مبتلا شدند.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی قم، از میان این پزشکان ۱۵ تن در مراکز درمانی بستری شده اند و در حال حاضر نیز یکی از پزشکان قمی در ICU به سر می برد.

همچنین ۱۳۰ تن از پرستاران استان از ابتدا به ویروس کرونا مبتلا شده اند که سه تن از آنها در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند.

۲ تن از پرسنل بیمارستان‌های قم نیز در راه خدمت به مبتلایان به بیماری کرونا،‌ به مقام شهادت رسیدند، حاج احمد سلیم‌آبادی دوست، مسئول نقلیه بیمارستان کامکار قم و خانم طاهره اسماعیلی، پرسنل بیمارستان شهید بهشتی قم، در راه سلامت و دفاع از جان هموطنان در مقابل ویروس کرونا به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

در همین رابطه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، ضمن عرض تسلیت به خانواده این عزیزان از زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و پشتیبانی مراکز درمانی قدردانی کرد.

در پیام تسلیت دکتر محمد رضا قدیر به مناسبت شهادت دو مدافع سلامت استان قم آمده است: شهادت دو نفر از مدافعان سلامت استان قم، اندوهی بزرگ بر دل جامعه سلامت گذاشت که این مصیبت را به خانواده داغدار ایشان و همچنین جامعه خدوم سلامت استان قم تسلیت عرض مینمایم.

پیام حاکیست:‌ در این دوران سخت، مردان و زنانی هستند که تا پای جان ایستاده و در راستای خدمات رسانی به مردم با تمام وجود تلاش می کنند، بزرگانی که شب و روز نمی شناسند و بیش از یک ماه است که با ایثارگری از حریم سلامت مردم صیانت می کنند.

پیام ادامه یافته است:‌ پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان و پشتیبانی و اورژانس با همه وجود به میدان آمده اند تا این ویروس منحوس را شکست داده و افتخاری برای کشور به ارمغان آورند.

در این پیام آمده است:‌ اینجانب ضمن قدردانی و سپاسگزاری از زحمات جامعه سلامت استان قم، شهادت دو تن از عوامل پشتیبانی بیمارستان کامکار و شهید بهشتی قم آقای حاج احمد سلیم آبادی و خانم طاهره اسماعیلی را تسلیت عرض نموده و برای آنان علو درجات را از خداوند منان خواستارم.

تا ساعت ۱۴ سوم فروردین‌ماه، ۶۰۰ تن از مردم قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند. تست آزمایش کرونای ۱۷ نفر از مردم قم امروز مثبت اعلام شد و از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون آمار افراد مبتلا به کرونا که ثابت‌شده است به ۱۱۷۸ تن رسیده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت سوم اسفندماه اعلام کرد: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ تن در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *