شورش زندانیان در زندان تبریز

By | ۱۳۹۹-۰۱-۰۸

مطابق اخبار دریافتی از زندان تبریز، شورش در این زندان از بند ۷ آغاز شده است و بیشتر زخمی ها از بند ۷ زندان هستند. الان در زندان تبریز سرشماری صورت می گیرد.
مطابق اخبار تایید نشده شماری  از زندانیان فرار کرده‌اند. ماموران حاکمیت آخوندی با شلیک گاز اشک آور به زندانیان شورشی حمله کرده اند. همچنین ماموران سرکوبگر انتظامی مسیرهای منتهی به زندان را نیز بسته‌اند.

بعداز ظهر پنجشنبه هفتم فروردین ماه ۹۹ بدنبال شورش زندانیان در زندان تبریز صدای شلیک به گوش می‌رسد و همراه با آن آتش سوزی در محوطه زندان مشاهده می‌شود.

زخمی شدن دست کم هفت نفر در پی شورش در زندان تبریز
در پی شورش در زندان مرکزی تبریز، دست کم هفت زندانی بر اثر تیراندازی نیروهای گارد زندان زخمی شدند.
شبکه حقوق بشر کردستان روز پنجشنبه به نقل از یک منبع خبری نوشت که زندانیان در بندهای هفت و ۹ زندان مرکزی تبریز از روز گذشته در اعتراض به عدم اعطای مرخصی و خطر ابتلا به ویروس کرونا در محیط زندان از تحویل غذا خودداری کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که ظهر امروز تعدادی از زندانیان در واکنش به بی‌توجهی مسئولان زندان با آتش زدن پتوهای‌شان به اعتراض خود ادامه دادند که این امر منجر به ورود نیروهای گارد زندان به بند و حمله خشونت آمیز به زندانیان شد.
بنا به گزارشات اهالی منطقه در حالی‌که هر روز شمار قربانیان ویروس کرونا به‌طور تصاعدی در حال افزایش است، ناچارا تعدادی از زندانیان برای خلاصی از دست این ویروس کشنده کرونا اقدام به فرار از زندان نموده‌اند.

بنا به خبرهای رسیده نیروی انتظامی از پشت بام زندان اقدام به شلیک به سوی زندانیان نموده است،

نیروهای سرکوبگر انتظامی در اطراف زندان تبریز در سر چهارراه‌ها و نقاط حساس و ورودی و خروجی‌ها به صورت گسترده مستقر شده است. همچنین از مناطق بلند و مرتفع مشرف بر زندان مستقر شده‌اند.

به گفته اهالی محدوده زندان توسط نیروهای انتظامی محاصره شده است.

همچنان صدای تیراندازی از داخل زندان شنیده می‌شود و دود زیادی به هوا بلند است.

طبق تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، هم اکنون دود غلیظی در یکی از ساختمان‌های داخل زندان تبریز دیده می‌شود و نیروی سرکوبگر انتظامی زندان و ماموران سرکوبگر در بالای زندان مستقر شده‌اند.

فرماندار تبریز از وقوع آتش‌سوزی در زندان تبریز خبر داد اما وی منکر هر گونه تیراندازی در زندان شده است.

اخبار نگران‌کننده‌ای از مبتلا شدن زندانیان به این ویروس می‌رسد، چیزی که می‌تواند قربانیان زیادی را در میان صدها هزار زندانی به‌ جای بگذارد و به یک فاجعه بزرگ تبدیل شود. با این‌حال فاشیسم دینی حاکم بر ایران به‌رغم فراخوانهای داخلی و بین‌المللی از آزاد کردن اکثریت این زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی خودداری می‌کند.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران از چند هفته پیش بارها نسبت به‌وقوع یک فاجعه بزرگ در زندانهای ایران هشدار داده و خواستار مداخله جامعه جهانی و اقدام فوری برای آزادی زندانیان و جلوگیری از قربانی شدن هزاران زندانی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *