هشدار رئیس مرکز تجارت جهانی ایران به روحانی

By | ۱۳۹۹-۰۱-۱۵

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران بشدت به تصمیم حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره بازگشایی بانکها و ادارات انتقاد وارد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور، اقتصاددان و رئیس مرکز تجارت جهانی ایران نسبت به شیوع گسترده “ویروس کرونا” و افزایش تعداد مبتلایان و درگذشتگان در سراسر ایران هشدار داد و بشدت از تصمیم حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره بازگشایی بانکها و ادارات انتقاد کرد و گفت: بیش از یکماه و نیم است که شیوع “ویروس کرونا” در ایران از جانب دولت و مقامات مسئول کشورمان علنی و رسانه ای شده و از آن تاریخ تا به امروز طبق آمار رسمی دولت، کل مبتلایان به این بیماری در سراسر ایران به بیش از 50000 نفر رسیده و متأسفانه تاکنون 3200 نفر نیز به دلیل ابتلا به کووید 19 در کشورمان جان خود را از دست داده اند!!

وی خطاب به روحانی افزود: چرا با بازگشایی زود هنگام ادارات و بانکها عده ای از مردم را تحت عنوان کارمند و ارباب رجوع از منزل بیرون می کشید و جان آنان را به خطر می اندازید؟

این در حالیست که طبق اظهارات و هشدارهای مکرر مسئولین “ستاد مبارزه با کرونا” و برخی از اعضاء “شورای عالی امنیت ملی” چنانچه اصول بهداشتی و اصول ایمنی از جانب دولت و مردم رعایت نشود قطعاً بحران کرونا روز به روز گسترش خواهد یافت و چه بسا “ویروس کرونا” این میهمان منحوس و ناخوانده، سالجاری در ایران جا خشک کرده و علیرغم میل مان سایه به سایه دنبال مان باشد!!

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران ادامه داد: فلذا با استناد به این اطلاعات باید تدابیر ویژه ای در سطح ملی از جانب دولت و ملت و سایر دستگاههای کشوری و لشگری اندیشیده شود تا حدالامکان از افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در سطح کشور جلوگیری شود و سعی بر این باشد تا آمار بیماران و فوتی ها روز به روز کاهش یافته و ریشه این ویروس لعنتی از اقصی نقاط کشورمان کَنده شود.

وی تاکید کرد: چنانچه عده ای ناآگاه و یا بی وجدان، موقعیت بحرانی کشور را درک نکرده و به توصیه ها و اخطارهای مقامات مسئول و “ستاد مقابله با کرونا” توجه نکرده و نمی کنند قابل درک است زیرا همچنانکه عرض کردم یا ناآگاهند که باید تفهیم شوند، یا بی شعور و احمق اند که باید جریمه شوند و یا اینکه خائن هستند و عمداً در جهت تشدید بحران قدم برمیدارند که باید با آنان شدیدترین برخوردها را انجام داد!! درکل این بخش با تدابیر صحیح قابل کنترل می باشد.

علیپور در ادامه افزود: اما مشکل اصلی، تصمیمات نادرست و عملکرد سوال برانگیز دولت می باشد که بسیار خطرناک و غیرقابل جبران خواهد بود. کاری به اعمال و رفتار و تصمیمات غلط دولت طی دو ماه گذشته ندارم اما بحث اینجانب مربوط به تصمیمات و کارهایی است که دولت از این به بعد انجام می دهد. در این ارتباط عقل و عِلم هر دو حکم میکنند که در حال حاضر و تا کنترل بیماری کرونا، دولت محترم از تردد غیر ضرور مردم در شهرها و مسافرتهای بین شهری شدیداً جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *