محمد حسینی, نماینده مجلس: دولت برای شب عید پول کم داشت، ۱۸۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت

By | ۱۳۹۹-۰۱-۱۸
محمد حسینی، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی گفته است دولت برای «پرداخت‌های پرسنلی» و «شب عید پول کم داشت» و ۱۸۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت کرد.

او که روز یک‌شنبه ۱۷ فروردین با خبرگزاری فارس گفتگو کرده، برداشت دولت از این صندوق را «غیرقانونی» دانسته و گفته است «اگر مجلس زرنگ باشد»، می‌توانیم در نهایت «این پول را که غیرقانونی بوده،‌ بازگردانیم».

این نماینده مجلس از پیگیری موضوع در دیوان محاسبات خبر داده و گفته است وزیر اقتصاد اعتقاد دارد که این میزان برداشت درست بوده است.

آقای حسینی به نقل از وزیر اقتصاد گفته است که این پول توسط سازمان امور مالیاتی بابت مالیات از فعالیت‌های اقتصادی صندوق توسعه ملی اخذ شده است.

صندوق توسعه ملی با هدف تبدیل درآمدهای ناشی از فروش نفت و گاز به «ثروت ماندگار» و کاهش وابستگی دولت به نفت در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد.

در روزهای گذشته، درخواست حسن روحانی برای برداشت یک میلیارد دلار از منابع این صندوق برای مقابله با شیوع کرونا خبرساز شده بود.

رئیس‌جمهور ایران روز ۷ فروردین گفت این درخواست را طی نامه‌ای برای رهبر جمهوری اسلامی می‌فرستد تا اجازه برداشت بگیرد ولی تاکنون از پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به این نامه خبری منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *