عضو ستاد ملی کرونا: برآورد این است که در ایران ۵۰۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند

By | ۱۳۹۹-۰۱-۱۸

حمید سوری، عضو ستاد ملی مدیریت کرونا در ایران می‌گوید: «برآوردی که اکنون وجود دارد این است که حدود ۵۰۰ هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند».

او که روز دوشنبه ۱۸ فروردین با خبرگزاری ایرنا گفت‌وگو کرده است، تاکید کرده که «این آمار دقیق نیست زیرا بیماران کم‌علامت و خفیف شناسایی نشده‌اند».

اعلام ابتلای حداقل ۵۰۰ هزار نفر به کرونا از سوی این مسئول مدیریتی کرونا در حالی صورت می‌گیرد که طبق آمار رسمی وزارت بهداشت ۶۰۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌‌اند.

آقای سوری همچنین با تاکید بر اینکه روند ابتلا به کرونا در استان‌های تهران، خراسان‌ رضوی، آذربایجان غربی، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه و سمنان افزایشی است، گفته است در هیچ استانی به «سطح افقی نمودار اپیدمی کرونا نرسیده‌ایم» و در کل کشور «وضعیت نگران‌کننده» است.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که پیش از این حسن روحانی گفته بود برخی از استان‌ها مانند بوشهر، از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت سفید قرار دارند و می‌توانند علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی، فعالیت‌های آموزشی را شروع کنند.

آقای سوری گفته است تصمیم به بازگشایی برخی مشاغل ناشی از «معذوریت‌های اقتصادی، سیاسی یا حتی امنیتی» است ولی این تصمیم بخت موفقیت در مهار همه‌گیری کرونا را «بسیار کم می‌کند.»

در اظهارنظری دیگر، کیانوش جهان‌پور، سخنگوی ستاد ملی کرونا در نشست خبری ویدئویی روز دوشنبه ۱۸ فروردین با اشاره به شلوغی و ترافیک تهران در روزهای اخیر گفته است: «اگر این روند در پیش گرفته شود، ظرف ۷ تا ۱۰ روز آینده با پیک مجدد بیماری در تهران مواجه خواهیم شد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *