«اطلاعات ۶۳ میلیون حساب بانک صادرات» در اینترنت به فروش گذاشته شد

By | ۱۳۹۹-۰۱-۲۱

چند روز پس از لو رفتن اطلاعات میلیون‌ها کاربر اینترنتی در ایران در سه اتفاق جداگانه، روز چهارشنبه ۲۰ فروردین اطلاعات ۶۳ میلیون حساب بانک صادرات نیز در اینترنت به فروش گذاشته شد.

این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، شماره حساب، شماره کارت، راهنمای پسورد، ای‌میل کاربران، شماره کاربری و دیگر اطلاعات است.

بانک صادرات ایران هنوز به این اتفاق واکنشی نشان نداده است.

در روزهای گذشته نیز در سه رویداد جداگانه اطلاعات میلیون‌ها کاربر ایرانی لو رفته بود و این اطلاعات در حال فروش در بازارهای غیرقانونی در اینترنت است.

لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر تلگرام (از طریق یکی از نسخه‌های غیررسمی تلگرام)، لو رفتن اطلاعات پنج میلیون کاربر سیب‌اپ و کشف یک حفره امنیتی در سامانه ثبت‌احوال ایران سه اتفاق رخ داده بود.

مرکز «ماهر»، وابسته به وزارت ارتباطات ایران، ۱۳ فروردین، با صدور اطلاعیه‌ای تأیید کرد که اطلاعات میلیون‌ها کاربر در ایران لو رفته و در حال فروخته شدن در فضای مجازی است.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) در این اطلاعیه‌ اعلام کرد که رصد جدید را برای شناسایی «بانک‌های اطلاعاتی که فاقد امنیت لازم باشند» آغاز کرده است.

این نهاد وابسته به وزارت ارتباطات همچنین تهدید کرد دستگاه‌هایی که ضعف‌های امنیتی بانک‌های اطلاعاتی‌شان را ظرف ۴۸ ساعت برطرف نکنند، «به مراجع قضایی معرفی خواهند شد».

فروردین پارسال نیز فاکتورهای ۶۰ هزار راننده یک شرکت تاکسی اینترنتی در حمله هکرهای ناشناس به یکی از سِرورهای جانبی‌ این شرکت لو رفته بود.

در سال ۹۶ نیز پیش از این برخی کانال‌های تلگرامی با انتشار تصاویر و ویدئوهایی گفته بودند پرسش‌های برخی آزمون‌های نهایی دبیرستان، پیش از امتحان منتشر و فروخته شده‌ است.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *