احمد توکلی : رشد الان بورس، حباب نیست، پس چیست؟/ حباب بازار سرمایه بترکد، دولت باید پاسخ مردم را بدهد؟

By | ۱۳۹۹-۰۲-۰۷

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: رشد چند ماهه اخیر شاخص ها در بورس به دلیل بهبود وضعیت شرکت ها و اقتصاد نبوده بلکه بواسطه کاغذبازی است.

به گزارش «نود اقتصادی»،‌احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اقتصاد با سرعت به سمت رکود شدیدتر پیش می رود و طبق قاعده باید وضعیت همه بخش ها خراب باشد اما بورس کشور برخلاف همه بورس های جهان در حال رشد است این چه معنی داردجزء اینکه یک ناسلامتی در کار باشد!

وی بیان کرد: برخی ها شاید بگویند با وجود تعطیلی سایر بازارها مردم روی خوش به بازار سهام نشان می دهند. اگر این گونه باشد نباید به مردم توجه داد که برای نمونه وقتی دارایی یک شرکتی ۴۵۰ میلیارد تومان است بدون هیچ اتفاقی در عملکرد این شرکت به چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می رسد، آیا این حباب نیست؟اگر حباب نیست پس چه می تواند باشد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدبختی اینکه مردم بدون دانش کافی معاملات در بورس انجام می دهند وقتی حادثه ای اتفاق می افتد این حباب می ترکد چه کسانی بیچاره می شوند افرادی که اطلاعات علمی و فنی یا اطلاعات موردی نداشته اند.

وی افزود: رشد چند ماهه اخیر شاخص ها در بورس به دلیل بهبود وضعیت شرکت ها و اقتصاد نبوده بلکه بواسطه کاغذبازی است. متاسفانه اوراق سهام در دست عده ‌ای به عنوان کسب درآمد رد و بدل می ‌شود در صورتی که هر گونه رشد در معاملات بورس می‌بایست یک منطق اقتصادی مبتنی بر واقعیت داشته باشد.

احمد توکلی بیان کرد:‌ اگر حباب بازار بترکد دولت پاسخگوی سرمایه از دست رفته عامه مردم است چرا که مسئول همه چیز است و باید برای همه حالت ها تدبیر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *