خطر تعلیق در کمین کل ورزش ایران

By | ۱۳۹۹-۰۲-۱۲

آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودو در ایران، با ابراز نگرانی از قصد سعید ملایی برای حضور در یک دادگاه بین‌المللی و شهادت علیه سیاست این فدراسیون در رویارو نشدن با حریفان اسرائیلی، شرایط را برای این سازمان «دشوار» توصیف کرد.

بر اساس گفت‌وگویی که روزنامه شرق با میراسماعیلی منتشر کرده، سعید ملایی جودوکای پیشین تیم ملی ایران، یکی از اعضای هیات پانزده نفره‌ای است که قرار است با حضور در دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش، درباره جلوگیری مقام‌های جمهوری اسلامی از برگزاری مسابقه میان ورزشکاران ایرانی با رقبای اسرائیلی شهادت دهد.

میراسماعیلی، روز پنج‌شنبه یازدهم اردیبهشت، به شرق گفت: «روز گذشته ما ایمیلی [از سوی دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش] دریافت کردیم که از ما خواستند یکی از سه تاریخ پیشنهادی آنها را برای جلسه دادگاه انتخاب کنیم که ما تاریخ ۲۷ شهریور را اعلام کردیم.»

پیشتر قرار بود که این دادگاه در تاریخ ۲۰ فروردین‌ برگزار شود که به‌خاطر شیوع کرونا جلسه دادگاه به تعویق افتاد.
علاوه بر او، رضا صالحی‌امیری، رییس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی رییس کاروان المپیک ایران در المپیک توکیو، محمدرضا داورزنی، معاون وقت وزارت ورزش، مجید زارعیان، سرمربی تیم ملی جودو و امیر ساعد وکیل و دستیارش، به عنوان تیم هفت‌نفره جمهوری اسلامی برای حضور در دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش معرفی شده‌اند.

رییس فدراسیون جودوی ایران با بیان این که یک هیات پانزده نفره نیز از طرف فدراسیون جهانی جودو در دادگاه حاضر خواهند شد، اضافه کرد که به غیر از سعید ملایی، محمد منصوری، مربی ملایی و وحید سرلک دیگر ملی‌پوش سابق ایران جزو این هیات هستند.
روزنامه شرق تاکید کرده: «موضوع به قدری بغرنج شده که حالا تنها دیگر بحث تعلیق فدراسیون جودو مطرح نیست بلکه خطر تعلیق در کمین کل ورزش ایران است.»

میراسماعیلی نیز به این روزنامه گفت: «به‌صراحت می‌گویم که کار بسیار سخت و دشواری پیش‌رو داریم. سیگنال‌هایی که ما از آن طرف می‌گیریم، خیلی خطرناک است… این پرونده این‌قدر سخت و حساس است که فدراسیون جودو حتی نمی‌تواند از عهده تامین مخارج هزینه‌های آن‌هم بربیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *