معاون وزیر بهداشت ایران: موج دوم و سوم کرونا قطعی است

By | ۱۳۹۹-۰۲-۱۳

محمدرضا شانه‌ساز، معاون وزیر بهداشت ایران و رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص شیوع مجدد ویروس کرونا و ایجاد موج‌های جدید گفته است: “در پاییز و ماه‌های مهر، آبان و آذر نگرانی‌مان بسیار جدی است، چراکه در این ایام می‌تواند موج بعدی کرونا رخ دهد”.

آقای شانه‌ساز گفته است که چندین شرکت در داخل ایران در حال کار برای تولید واکسن کرونا هستند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی در مورد همه‌گیری مجدد کرونا گفته است که “در رخداد این موضوع هیچ شکی نداریم و قطعا رخ می‌دهد.”

آقای شانه‌ساز با اشاره به احتمال مجدد موج جدید کرونا در پاییز امسال گفت که “مهم‌ترین توصیه رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی است که همچنان به عنوان مهم‌ترین ابزار برای کنترل این ویروس مطرح است”.

به گفته این مقام ارشد وزارت بهداشت ایران “اما از آنجایی که هنوز ماهیت کامل ویروس شناخته نشده، تولید واکسن هم بر همین اساس پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد” و در خصوص ساخت واکسن در ایران نیز گفت “چند مورد از شرکت‌های ما دارند کار می‌کنند و گام به گام پیش می‌روند و سعی می‌کنیم تا زمانیکه امیدها جدی نشده و تا زمانیکه نتوانیم نتایج قطعی را اعلام کنیم، آن را رسانه‌ای نکنیم، اما در حال کار بر روی این موارد هستیم”.

بازگشایی کسب و کارها و ادارات در ایران از ابتدای اردیبهشت و رفع محدودیت‌های ترددی بین استان‌ها یکی از مسائلی است که صاحبنظران آن را عامل احتمال شیوع مجدد کرونا و ایجاد موج جدید می‌دانند و این مسئله با نگرانی‌هایی روبرو بوده است.

مسئولان بهداشتی و اداری در برخی استانهای ایران به خصوص مناطقی که پذیرای گردشگر هستند نیز در هفته‌های اخیر هشدار داده‌اند که ممکن است رفع محدودیت‌ها و بازگشایی‌ها موجب بروز موج دوم شیوع کرونا در ایران شود.

روز گذشته تعداد مبتلایان به ایران براساس آمار رسمی ۹۵ هزار و ۶۴۴ نفر و تعداد جان‌باختگان ۶ هزار و ٩١ نفر اعلام شد.

کارشناسان، آمارهای اعلام شده از سوی مقامات ایرانی در مورد مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا را با شک و تردید بررسی می‌کنند و برخی مراکز دانشگاهی بین‌المللی آمار واقعی را چندین برابر آن می‌دانند.
بی‌‌بی‌سی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *