سیل تعدادی از خانه‌های روستایی در قوچان را صد در صد تخریب کرد

By | ۱۳۹۹-۰۲-۱۳

هادی رجایی‌نیا، فرماندار و رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران قوچان: بارش شدید تگرگ و وقوع سیلاب در روستای دیزادیز شهرستان قوچان، شبب خسارت ۱۰۰ درصدی به برخی منازل و آسیب به دیگر واحدهای مسکونی این روستا شد.

رجایی‌نیا با اشاره به بارش‌های دو روز اخیر در شهرستان قوچان، گفت که از ۱۱ اردیبهشت ماه بارش‌های متناوبی در قالب باران و تگرگ در برخی مناطق این شهرستان به وقوع پیوست که خسارت‌هایی را در بخش‌های گوناگون به همراه داشت که عمده این خسارت‌ها در بخش‌های مسکونی، محورهای مواصلاتی، باغات و مزارع کشاورزی، تاسیسات و معابر شهری و روستایی بوده است.

فرماندهار قوچان همچنین گفت که عصر و شامگاه جمعه نیز بارش شدید تگرگ در روستای دیزادیز شهرستان قوچان موجب بروز سیلاب در این منطقه و وارد شدن خسارت به اهالی این روستا شد و تعدادی از منازل مسکونی را ۱۰۰ درصد تخریب کرد و به تعدادی نیز آسیب‌های جدید وارد کرد.

او گفت که بارش تگرگ به‌قدری شدت داشت که حتی بعد از چندین ساعت تل‌هایی از انباشت تگرگ به ارتفاع یک متر در سطح روستا دیده می‌شد.

فرماندار قوچان اضافه کرد که منازل دارای خسارت ۱۰۰ درصدی به‌طور کامل تخلیه و به واحدهای در معرض خطر نیز هشدارهای لازم داده‌شده است و شنبه برآورد اولیه خسارت‌ها از سوی نیروهای اعزامی صورت می‌گیرد.

رجایی‌نیا با بیان اینکه سیل به ۷ خودروی اهالی این روستا خسارت‌ جدی وارد کرد، گفت که ورود آب به برخی منازل روستایی تلفات دامی را نیز به همراه داشته و انبارهای علوفه را به دلیل حجم بالای سیلاب از بین برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *