کارگران معترض هپکو از سوی دادگاه کیفری تبرئه و از سوی دادگاه انقلاب به اخلال در نظم متهم شدند 

By | ۱۳۹۹-۰۲-۱۵

پانزده کارگر شرکت هپکو که به دلیل اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود از سوی دادگاه کیفری اراک احضار شده بودند، روز یک‌شنبه با حکم دادگاه کیفری از اتهامات وارده تبرئه شدند اما همچنان پرونده آنها در دادگاه انقلاب اراک تحت بررسی است.

رضا عبدلی، رییس شورای کارگری شرکت هپکو، گفت که «۱۵ نفر از کارگران شرکت هپکو اراک که به دادگاه فراخوانده شده بودند از سوی دادگاه کیفری تبرئه شدند اما مدیرعامل اسبق شرکت هپکو به اتهام ترغیب کارگران به اعتصاب و اعتراض به تحمل شش ماه حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده است.»

به گفته رییس شورای کارگری شرکت هپکو، با وجود تبرئه کارگران از سوی دادگاه کیفری اراک، پرونده دیگری از سوی دادگاه انقلاب برای کارگران هپکو به اتهام «اخلال در نظم عمومی» از طریق شرکت تجمع اعتراضی تشکیل شده که همچنان در این دادگاه در دست رسیدگی است.

این پرونده‌ها در ارتباط با تجمع روز یک‌شنبه، دوم دی‌ماه۹۸ گروهی از کارگران هپکو در اعتراض به «پرداخت نشدن سه ماه حقوق معوقه و بلاتکلیفی وضعیت سهامداری» در مقابل استانداری مرکزی در شهر اراک تشکیل شده است.

پس از این اعتراضات، روز سی‌ام فروردین ماه اعلام شده بود که تعدادی از کارگران شرکت هپکو از سوی شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری اراک احضار شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *