عباس کوتول کیست که وزیر اقتصاد را هم برکنار کرد؟/ رد پای دو نماینده مجلس در پرونده پدر خوانده مافیای واردات موبایل

By | ۱۳۹۹-۰۲-۲۳

روزنامه کارگزاران نوشت: عباس تقی زاده مافیای بازار موبایل  در دهه ۶٠ به جرم حمل نوار دستگیر شد.

در شهرری دستفروشی می‌کرد.همانجا وارد باند قاچاق شد و به سرعت رئیس بزرگ ترین باند واردات موبایل شد ‌معروف است به «عباس کوتول».تا کنون پنج بار دادگاهی شده.اخرین حکمش تبعید به طبس است.

اما ناگهان سال قبل آزاد شد و‌ در تهران زندگی می کند ‌دایی ارشدش، نماینده مجلس کنونی و قبل است.معروف است که یک نفر از بزرگان قوم با او‌ بسته و حتی سایت الف  نوشته بود که «حاج عباس درون نظام آدم دارد.» ‌‌اصلی‌ترین کارش در دو‌ دهه این است: هواپیما ۱۵ تنی آنتونف را هر هفته دو بار در فرودگاه پیام به زمین می‌نشاند. این هواپیماها پراز موبایل است. 

 ‌حداقل ۱۵ مدیر ارشد گمرک در رابطه با او‌ دستگیر شده‌اند ولی او آزاد است.‌عجیب‌ترین نکته در موردش این است که در اخرین دستگیری در خانه او و یک هفته قبل از استیضاح کرباسیان وزیر  اقتصاد روحانی،  متن دستنویس سخنرانی یکی از نمایندگان پیدا شده بود.‌

در متن  بازجویی‌هایش گفته بود در شب استیضاح کرباسیان دو نماینده مجلس به خانه‌اش رفتند و برای کمک « به فقرا» ۵۰۰ میلیون گرفتند. هر دو نماینده نطق آتشینی علیه وزیر وقت اقتصاد داشتند.

که در نهایت به برکناری او منجر شد.  یکی از آنها آقای «ح» و دیگری آیای «خ» بود.‌عباس کوتول/تقی‌زاده موتور محرک استیضاح کرباسیان بود. یکبار هم به دفتر وزیر سابق رفت ولی او به اتاقش او را راه نداد.‌ عباس تقی‌زاده سرحلقه جریان مافیای کلاسیک بازار موبایل است. با تمام جزئیات سینمایی که یک جریان مافیایی می‌تواند داشته‌باشد.

‌کوتول چنان شهرت دارد که پس از دستگیری‌ چهارمش، دادستان گفته بود، حداقل  در ده گمرک بزرگ کشور « آدم» دارد. یکی از آنها مشاور رییس گمرک در دولت احمدی نژاد بود و اکنون فردی در راس حلقه «نیروی ارزشی و انقلابی» محسوب شده و آزادانه می‌گردد و در مجلس آینده توانسته مهره‌های خود را بچیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *