تائید بازداشت رضا اسلامی متخصص حقوق بشر دانشگاه بهشتی

By | ۱۳۹۹-۰۲-۳۰

مجموعه فعالان حقوق بشر، هرانا، گزارش داد که نیروهای وزارت اطلاعات یک هفته قبل رضا اسلامی، دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه بهشتی را بازداشت کرده‌اند.

رضا اسلامی، فارغ التحصیل دوره دکترای حقوق, از دانشگاه مک‌گیل کانادا در سال ۱۳۸۰ خورشیدی است و به عنوان دانشیار عضو هیات علمی گروه حقوق بشر و حقوق محیط زیست دانشکده حقوق دانشگاه بهشتی بوده و به تدریس حقوق بشر به دانشجویان مقطع دکترا و حقوق اقلیت‌ها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشکده مشغول بود.

همزمان یک منبع نزدیک به رضا اسلامی به سایت حقوق بشر در ایران گفت که  روز یک‌شنبه گذشته  «ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به دفتر کار رضا اسلامی در دانشکده حقوق دانشگاه بهشتی ابتدا آنجا را تفتیش کردند و لپ تاپ، کیف دستی، چند جلد کتاب و گوشی تلفن همراه این استاد دانشگاه را ضبط و سپس رضا اسلامی را با دست‌بند زدند به خانه اش منتقل کردند و پس از تفتیش منزل، هارد دیسک کامپیوتر، چند جلد کتاب و جزواتی که این استاد دانشگاه برای تدریس از آنها استفاده می کرد را ضبط کرده و با خود بردند.

مقام‌های قضایی یا امنیتی تاکنون درباره دلیل بازداشت و اتهام رضا اسلامی که منجر به بازداشت او شده، توضیحی ارائه نکرده‌اند.

رضا اسلامی دارای بیش از ۵۰ مقاله داخلی و بین‌المللی در زمینه حقوق بشر است و ۱۷ کتاب تالیفی و دو کتاب ترجمه در زمینه حقوق بشر از او در فاصله سال ۱۳۸۰۳ تا ۱۳۹۸ در ایران به چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *