رئیس قوه قضاییه منصوب مستقیم خامنه ای است و زیر چتر وی قرار دارد

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۲


دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «اکبر طبری» دومین فرد قوه قضاییه در دوران ریاست صادق لاریجانی، صبح امروز چهارشنبه در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

اکبر طبری در دومین جلسه محاکمه خود گفت: ۲۰ سال به قوه قضائیه خدمت صادقانه کردم و هیچ اتهامی را قبول ندارم؛ چون همه اینها پرونده‌سازی است.

گفتنی است طبری در دستگاه قضایی دوران لاریجانی آن‌قدر با نفوذ بود که به ‌نوشته رسانه های حکومتی، حدود ۱۰ الی ۱۵سال پیش، همه کسانی که با عدلیه سروکار داشتند، «اکبر طبری» را می‌شناختند و کسانی که می‌خواستند پرونده‌ ای در دادگستری به‌ پیش ببرند، به سراغ او می‌رفتند. عده‌ ای می‌گفتند به‌جای آقای شاهرودی یا آملی لاریجانی، اکبر طبری را پیدا کنید و به سراغ او بروید.

همین رسانه‌ها می نویسند: یک قلم ثروت اکبر طبری، پنت هاوس ۱۰۰میلیارد تومانی است که از یک چپاولگر حکومتی دیگر به نام رسول دانیال‌زاده به‌عنوان رشوه دریافت کرده است.

روزنامه اعتماد در این باره نوشت: کمتر کسی توان اخذ دستور رئیس محترم قوه قضاییه را دارد، جز کسانی مانند طبری که اتاق کار آنان نزدیک دفتر رئیس قوه است و می‌توانند از این بستر سوءاستفاده کنند. بستر فسادی که طبری به راه انداخت و چندین قاضی و وکیل و کارشناس و سر دفتر را در مجموعه فساد خود به کار گرفت. در این میان آنچه که مطرح می‌شود این است که چرا چنین فردی با چنین حجمی از فساد، پیش از این در قوه قضاییه شناسایی نشده است؟

در پاسخ به سئوال این روزنامه باید گفت: این تنها مشتی از خروار فساد و حاکمیت غارت و چپاول چهل ساله جمهوری اسلامی است که طی آن هزاران دست محرومان را به اتهام سرقت های کوچک قطع کردند و با اشاره‌ ای از بالا پرونده‌های سنگین سرقت و رشوه و غارت اموال مردم را بستند. اندکی از بسیار و نوک کوه غارت سرمایه های کشور است. کوهی که بدنه و قاعده آن سپاه پاسداران و رأس آن خامنه‌ای است.

روزنامه ستاره صبح در همین رابطه نوشته است: طبری چه بسا قله کوه یخی فساد در این پرونده بزرگ باشد که می‌طلبد در رسیدگی به آن تنها به این قله بسنده نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *