آمار رسمی کرونا در ایران: مرگ نزدیک به ۹ هزار نفر، ابتلای ۱۲۰ نفر در یک عروسی

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۷

سخنگوی وزارت بهداشت ایران طی دو روز متوالی و برای دومین بار در طول دو ماه گذشته، از سه رقمی شدن آمار قربانیان کرونا در طول یک روز خبر داد و گفت ۱۱۳ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران طبق آمار رسمی وزارت بهداشت به ۸ هزار و ۹۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری روز دوشنبه ۲۶ خرداد، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران را ۸ هزار و ۹۵۰ نفر اعلام کرد.

او همچنین از شناسایی ۲ هزار و ۴۴۹ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت تعداد کل بیماران به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسیده است.

به گفته خانم سادات لاری ۲ هزار و ۷۶۵ نفر از بیماران نیز در «وضعیت شدید» این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

آمار روزانه وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در ایران در حالی منتشر می‌شود که پیش از این برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر این وزارتخانه را به پنهانکاری درباره آمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا متهم کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از نشست خبری امروز گفت در روزهای اخیر موارد بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر افزایش یافته است.

او همچنین از ۵ استان آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان و سیستان و بلوچستان، به عنان مناطقی نام برد که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

خانم لاری با تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خواستار پرهیز از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا شد و گفت: «در یک مراسم عروسی، ۱۲۰ نفر به بیماری مبتلا شدند».

مفقود شدن ۱۱ هزار نمونه تست کرونا

محمود علوی، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان تایید کرده است که از ۲۸ هزار تست کرونای انجام شده در این استان، ۱۱ هزار نمونه مفقود شده است.

به گزارش ایسنا، او که شامگاه ۲۵ خرداد در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود، گفته است «ما شرمنده مردم هستیم» و «این مساله باید از مسئولین آزمایشگاه پرسیده شود».

به گفته آقای علوی ۴ هزار نفر از مراجعه‌کنندگان نیز از «نحوه نمونه‌گیری ناراضی هستند».

سخنگوی دولت: کرونا کماکان مهم‌ترین مسئله دولت است

علی ربیعی، سخنگوی دولت، روز دوشنبه در نشست خبری خود، با تأکید بر اینکه هنوز کشور وارد دوران پساکرونا نشده است گفت که گزارش‌ها نشان می‌دهد فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی مکان‌های مذهبی و وسایل حمل و نقل همگانی به خوبی رعایت نشده و افزود که «کرونا کماکان مهم‌ترین مسئله دولت است».

به گفته علی ربیعی رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در مترو ۹۰ درصد بود ولی در سایر وسایل نقلیه عمومی ۳۰ تا ۴۰درصد بوده است.

آقای ربیعی همچنین گفت برخی استان‌ها وارد پیک شده‌اند اما به گفته او این استان‌ها پیشتر دچار شیوع گسترده نشده بودند، و این موج اول بیماری در این استان‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *