مجوز افزایش ۲۵ درصدی قیمت لوازم خانگی صادر شد

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۸

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان سه‌شنبه می‌گوید مجوز افزایش ۲۰ درصدی قیمت تلویزیون و ۲۵ درصدی دیگر اقلام لوازم خانگی را نسبت به قیمت بهمن‌ماه پارسال صادر شده است.

صدا و سیما گزارش داده است در نشستی که برای افزایش قیمت لوازم خانگی برگزار شده بود، تولیدکنندگان مشکلات خود اعم از کمبود مواد اولیه، قیمت پایین محصول نهایی و همچنین مشکل دریافت ارز را مطرح کردند و نماینده فروشندگان لوازم خانگی هم از کمبود کالای تولید داخل در بازار خبر دادند.

آمارهای وزارت صنعت نشان می‌دهد تولید برخی اقلام عمده لوازم خانگی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶، یعنی دوران قبل از تحریمهای آمریکا به شدت کاهش یافته است، از جمله تولید تلویزیون و خصوصا ماشین لباسشویی.

مرکز آمار نیز می‌گوید شاخص تورم تولیدکننده (افزایش هزینه تولید کالاها) در بخش صنعت طی سال گذشته نزدیک ۴۲ درصد بوده است.

این نهاد رسمی در گزارش‌های خود فصل مشخصی که نشان دهنده میزان تورم تولید کننده یا مصرف کننده برای لوازم خانگی باشد، ندارد، اما اخیرا خبرگزاری ایسنا گزارش داد قیمت لوازم خانگی تولید داخلی ۳۰ تا ۵۰ درصد و قیمت محصولات خارجیتا دو برابر افزایش یافته است.

جمعه هفته گذشته روزنامه همشهری گزارش داد شرکت‌های تولیدی لوازم خانگی در سال جاری حداقل سه بار برای مدت چهار تا پنج روز فروش خود را متوقف کردند و بعد از آن هر بار بین ۵ تا ۱۰ درصد قیمت خود را افزایش دادند، به طوری که در حال حاضر قیمت‌ کالاهای ایرانی در این بازار ۲۵ تا ۳۰ درصد گران شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *