بیانیه دو تشکل دانشجویی شیراز در واکنش به افزایش فشار بر دانشجویان 

By | ۱۳۹۹-۰۴-۰۶
دو تشکل دانشجویی دانشگاه شیراز در بیانیه ای مشترک نسبت به صدور حکم حبس و شلاق علیه سیاوش نوروزی، دانشجوی دانشگاه شیراز و افزایش فشار بر دانشجویان واکنش نشان دادند.
این دو انجمن دانشجویی در بخشی از این بیانیه با محکوم کردن افزایش فشار بر دانشجویان گفته‌اند «به طور کلی نهادهای امنیتی موجود در دانشگاه اجازه‌ی تجاوز به حریم خصوصی دانشجویان را برای پیشبرد منافع سازمان اداری که به آن تعلق دارند، حق مسلم خود پنداشته که البته ورود بلامانع و همه روزه‌ی آنان به صفحه‌های مجازی و خصوصی دانشجویان مثال بارز این عمل متجاوزانه است.
حراست دانشگاه‌ها در جزئی‌ترین فعالیت خصوصی دانشجویان در فضای مجازی و مسائل شخصی آنها مداخله می‌کنند اما در حفاظت از حریم هویتی دانشگاه و دانشجویان ناتوان هستند و برای مدیریت دانشگاه از فرط بی‌کفایتی از دیگر نهادها مساعدت می‌جویند. آیا این حجم از وابستگی دانشگاه و سرکوب دانشجویان مجال اندیشه را برای آنان، به عنوان بدنه‌ی نخبگانی کشور، باز می‌گذارد؟ به نظر می‌رسد هدف آقایان از گستردگی خفقان دانشجویی، ساخت قشری مطیع، در بند، بی کفایت و درگیر با واپس‌گرایی است که از فرط ترس و رخوت برای چند صباحی زیستن در فراسوی میله‌های زندان، رشته‌های آینده پردازی وطن خود را گسسته و میلی برای حضور در کشور نداشته باشند.»
 انجمن فرهنگ و سیاست و وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به افزایش فشار بر دانشجویان و به صدور حکم حبس و شلاق علیه سیاوش نوروزی، بیانیه ای مشترک صادر کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: در طی چند سال اخیر آمار بازداشت دانشجویان بخش قابل توجهی از پرونده‌های سیاسی را به خود اختصاص داده است. به گونه‌ای که حتی تشکل‌های حامی دانشجو، شوراهای صنفی و دیگر نهادهای مرتبط با دانشگاه نیز نمی‌توانند باعث توقف آن شوند. چرا که نهاد دانشگاه از استقلال عملی برخوردار نبوده و نه تنها مانع این دستگیری‌ها نمی‌شوند، بلکه غالبا عامل تسریع آنها نیز به حساب می‌آیند.
خبرگزاری هرانا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *