ادامه رکورد‌شکنی قیمت طلا و ارز در ایران: دلار از مرز ۲۱ هزار تومان گذشت

By | ۱۳۹۹-۰۴-۱۴

به ‌دنبال صعود خارج از کنترل قیمت طلا و ارز در روزهای اخیر، نرخ فروش هر دلار آمریکا در معاملات روز ‌شنبه ۱۴ تیر در بازار آزاد تهران از ۲۱ هزار تومان گذشت. همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۹۱۰ هزار تومان رسید و هر سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی به چهار میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع‌ سکه بهار آزادی به دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.

کارشناسان اقتصادی افزایش نرخ رسمی ارز توسط بانک مرکزی، نگرانی عمومی از کاهش درآمدهای ارزی ایران و فعالیت خارج از نظارت سهامداران عمده بازار بورس تهران را از عوامل عمده افزایش شتاب رشد قیمت‌ طلا و ارز در ماه‌های اخیر عنوان کرده‌اند. عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران روز ۳۱ خرداد با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با تأکید بر تجربه دو سال اخیر نوسانات ارزی ایران، نرخ ارزهای خارجی را در بازار «قابل کنترل» توصیف کرده بود. همتی همچنین با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر افزایش قیمت طلا و ارز در ایران نوشته بود: «ارزش ذاتی نرخ ارز با در نظر گرفتن متغیرهای اقتصادی، سیاسی و روانی، در مقایسه با نرخی که امروز در بازار خرید و فروش می‌شود، حتماً پایین‌تر است.

البته نمی‌توان محدودیت‌های ایجاد شده برای کشور را در نظر نگرفت.»
رادیو زمانه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *