فرهاد مجیدی, سرمربی استقلال: فوتبال ایران آلوده به “دروغ و فریب‌کاری” است

By | ۱۳۹۹-۰۴-۱۷

به دنبال ابتلای گروهی از بازیکنان استقلال به ویروس کرونا، سرمربی این تیم فضای فوتبال ایران را آلوده به “دروغ و فریب‌کاری” خواند و گفت تا زمانی که یک نفر جانش را از دست ندهد، کسی به فکر سلامتی بازیکنان نخواهد بود.

کانال رسمی باشگاه استقلال به نقل ازفرهاد مجیدی، سرمربی این تیم انتقادهایی را نسبت به سازمان لیگ و معاون وزارت بهداشت و دیگر مسئولان منتشر کرده که در نوع خود بی‌سابقه‌اند.  در چند روز گذشته روشن شد که هشت نفر از بازیکنان و یک پزشک این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. وریا غفوری، کاپیتان و داریوش شجاعیان و فرشید باقری، هافبک‌های تیم، از جمله مبتلایان هستند. مسعود ریگی، گلزن استقلال در بازی آخر این تیم نیز علائم ابتلا به ویروس سارس-کوو۲ را دارد.

فرهاد مجیدی به گزارشی که از کادر پزشکی تیم استقلال دریافت کرده اشاره کرده و گفته است نتیجه آزمایش‌ها نشان می‌دهد که “یک فاجعه در تیم استقلال اتفاق افتاده اما آقایان نمی‌خواهند این فاجعه را به رسمیت بشناسند”.

به گفته او اعضای تیم قبل از پرواز به اهواز تست کرونا داده بودند و نتیجه همه آزمایش‌ها منفی بوده است. سفر به اهواز در شرایطی بوده که این شهر از نظر شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار داشته است. فرهاد مجیدی گفته است که آنها تا توانسته‌اند اعتراض کرده‌اند و خواسته‌اند که بازی در شهر دیگری برگزار شود “اما گوش شنوایی وجود نداشت و متاسفانه کرونا در سفر به اهواز به اردوی استقلال اضافه شده است!”

«آقایان وجدان‌تان کجاست؟»

او درباره نگرانی‌اش از وضع تیم خود گفته است: «فقط کافی بود دیروز رنگ صورت بازیکنان من وقتی در فرودگاه متوجه بیماری‌شان شدند را می‌دیدید.» سرمربی تیم استقلال از مدت‌ها پیش به این موضوع حساس بوده است که اگر بازیکنان‌ تیمش کرونا بگیرند “کدام نهاد و سازمانی پاسخگوست؟” و حالا می‌گوید: «هیچکس!» و می‌پرسد: «آقایان! رحم و انصاف و وجدان تان کجاست؟»

به تیم آنها گفته شده است که دو هفته به قرنطینه بروند. اما سرمربی تیم می‌پرسد: «مگر ریکاوری بعد از کرونا به این راحتی است؟»

نه عدالت نه اقتدار

برای بازیکنان استقلال وضع اسفناکی به وجود آمده است. سرمربی تیم معتقد است که مسئولان فدراسیون می‌خواهند با “قلدربازی و بیانیه به هدفشان برسند”. او می‌گوید اعتراض آنها فقط به این خاطر است که در فدراسیون فوتبال نه عدالت اجرا می‌شود و نه اقتداری وجود دارد.

به باور او “تا زمانی که در این لیگ یک نفر جانش را از دست ندهد، کسی به فکر سلامتی بازیکنان و خانواده‌هایشان نخواهد بود”. فرهاد مجیدی انتقاد شدیدی نیز به ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت کرده که از نظر او نسبت به جان وزرشکاران بی‌تفاوت است.

فرهاد مجیدی معتقد است فضای فوتبال ایران آلوده به “دروغ و فریب‌کاری” است.

هم‌زمان با انتقاد شدید سرمربی استقلال، احمد سعادتمند، مدیرعامل این تیم نیز گفته است که بیشتر نگران وضع سلامت بازیکنان و ابتلای ‌آنها به کروناست تا رقابت در لیگ برتر فوتبال ایران.

روز یکشنبه ۱۵ تیر (پنجم ژوئیه) بازی تیم استقلال در مقابل پارس برگزار نشد و این تیم از سفر به شهرستان جم خودداری کرد. به گفته مدیران استقلال و فولاد بیش از ۲۵ درصد بازیکنان این دو تیم به کرونا مبتلا شده‌اند.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *