مصاحبۀ شهردار تهران با خبرگزاری فرانسه: هشدار در مورد نارضایتی مردم

By | ۱۳۹۹-۰۴-۱۹

به گفتۀ پیروز حناچی شهردار تهران، مشارکت بسیار ضعیف مردم در آخرین انتخابات مجلس حاکی از نارضایتی آنهاست. او می‌گوید که این نارضایتی در همۀ سطوح، از جمله در شهرداری احساس می‌شود. گفتگوی مقامات جمهوری اسلامی با خبرگزاری فرانسه چندان رایج نیست. این خبرگزاری به طور ضمنی گوشزد می‌کند که شاید انجام این مصاحبه با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری ارتباط داشته باشد.

روز چهارشنبه ١٨ تیر/٨ ژوئیه خبرگزاری فرانسه فشردۀ گفتگویی با پیروز حناچی را منتشر کرده که یک روز قبل در تهران انجام شده است.

خبرگزاری فرانسه یادآوری می‌کند که در آخرین انتخابات مجلس، کمتر از ۴٣درصد ایرانیان به پای صندوق رأی رفتند. این رقم ضعیف که در سالهای بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده، بعد از رد صلاحیت هزاران نامزد از جناح‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو حاصل شده است.

به گفتۀ پیروز حناچی “مشارکت در انتخابات شاخصی از میزان رضایت مردم است”. او می‌افزاید: “وقتی در قبال دولت یا نظام، نارضایتی به وجود آید، انعکاس آن در همه جا مشاهده می‌شود، از جمله در شهرداری”…

خبرگزاری فرانسه با اشاره به این نکته که مصاحبه با شهردار شهر ٨ میلیونی تهران کمتر از یکسال مانده به انتخابات ریاست جمهوری انجام شده، به نقل از حناچی می‌افزاید: “ما تلاشمان را می‌کنیم ولی اوضاع کنونی، اوضاع عادی نیست”.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که در حین مصاحبه با شهردار، صداهای فریاد گروهی از تظاهرکنندگان به گوش می‌رسید. ظاهراً چندین ده نفر از پاکبانان شهرداری به خاطر پرداخت نشدن چند ماه حقوق در مقابل شهرداری تجمع کرده بودند. اما به گفتۀ حناچی “از این نوع تظاهرات، ممکن است در همه جای دنیا و در مقابل هر شهرداری برگزار شود”.

خبرگزاری فرانسه که وضعیت بد اقتصاد ایران، فشارها و تحریم‌های آمریکا و بحران کرونا را گوشزد می‌کند، می‌نویسد که شهردار تهران نگران است که محدودیت رفت و آمد برای خودروهای شخصی به اشباع حمل و نقل عمومی بینجامد که این به نوبۀ خود، شیوع ویروس کرونا را سرعت خواهد بخشید.
رادیو فرانسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *