«صدور کیفرخواست» علیه شهیندخت مولاوردی, معاون سابق حسن روحانی در امور زنان

By | ۱۳۹۹-۰۴-۲۴

یک سایت خبری گزارش داده که برای شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان، کیفرخواست صادر شده است.

وب‌سایت «راه‌دانا» روز دوشنبه ۲۳ تیرماه با انتشار این خبر، نوشته که اتهام خانم مولاوردی «تبلیغ علیه نظام»، «تشویق فساد و فحشا» و «در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور» است.

این وب‌سایت، شاکیان خانم مولاوردی را «دستگاه امنیتی و انتظامی کشور» معرفی کرده است.

شهیندخت مولاوردی در دولت اول حسن روحانی معاونت امور زنان و خانواده را بر عهده داشت.

او در دولت دوم روحانی به عنوان دستیار رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی منصوب شد ولی آذر سال ۹۷،‌ به دنبال اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مشاعل دولتی از سمت خود استعفا کرد.

واکنش شهیندخت مولاوردی به خبر صدور کیفرخواست علیه او

شهیندخت مولاوردی، دستیار پیشین رئیس‌جمهوری حسن روحانی در امور زنان و خانواده گفته است: “هنوز هیچ کیفرخواستی به من ابلاغ نشده است.”

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او می‌افزاید: “کانال‌های مختلفی درباره صدور کیفرخواست برای من خبر داده‌اند که من خودم هم این موضوع را از طریق کانال‌ها متوجه شدم، اما هنوز هیچ کیفرخواستی به من و وکیلم ابلاغ نشده است.”

خانم مولاوردی سپس در کانال تلگرامی خود نوشت: «آقای رییسی، از ما گذشت؛ نگذارید این شیوه‌های غلط به رویه و قاعده تبدیل شود!
امروز به شدت درگیرودار پیدا کردن داروی مادرم بودم که به واسطه تحریم‌ها مدتی است نایاب شده و ناگهان با پیام‌ها و‌تماس‌های مکرر خبرنگاران متوجه شدم. رسانه‌هایی خاص پایکوبان و شادان خبر از صدور کیفرخواستی توسط دادسرای فرهنگ و رسانه داده‌اند، بدون آنکه قبلا کیفرخواست به متهم ابلاغ شده باشد!
به عنوان یک حقوق‌خوان متعجب و متاسفم از این‌شیوه‌های غلطی که می‌رود تا به رویه و قاعده تبدیل شود!
کجای دنیا با متهم چنین می‌کنند؟ و کجای قانون اساسی و قوانین آیین دادرسی کیفری و مدنی ما چنین اجازه‌ای را می‌دهند که کانال‌های زرد و اقماری وابسته و‌منتسب به یک نهاد نظامی، قبل از متهم به محتویات پرونده‌هایی که ساخته و پرداخته شده و سپس به مفاد کیفرخواست دسترسی داشته و اقدام به خبرسازی و نشر آن کنند؟!‌‌‌
آقای رییسی! در اثنای بازپرسی‌ها در دادسرای فرهنگ و رسانه به شما پیام دادم که آیا در جریانید در این ‌دادسرا چه می‌گذرد و ر‌ویه‌های سابق کماکان ادامه حیات می‌دهد؟! و هنوز جولانگاه چه کسانی است؟!
اما دریغ و درد! آنچه البته به جایی نرسد فریاد است…»

پیش از این، خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران خبر از کیفرخواست علیه این دستیار پیشین حسن روحانی داده بود.

بنا بر ادعای فارس، خانم مولاوردی با اتهاماتی چون “فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، تشویق به فساد و فحشا و فراهم نمودن موجبات آن و در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور” روبرو شده است.

خانم مولاوردی در توییتر نوشت: «چه کسی پاسخگوی تعارض‌ها و تناقض‌هایی است که با دیدن این خبر در ذهن جوانانمان جوانه می‌زند؛ از یک طرف انفجار تبلیغات برای ترویج عفاف و حجاب این روزها و از آن طرف مقام مسئولی که با پوشش چادر متهم به تشویق به فساد و فحشا می‌شود؟، کدام را باور کنند؟!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *