حسن روحانی: تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

By | ۱۳۹۹-۰۴-۲۸

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران می‌گوید تاکنون ۲۵ میلیون نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روز شنبه، ۲۸ تیرماه، در خبرگزاری ایلنا، آقای روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با استناد به یک گزارش وزارت بهداشت همچنین خبر داد که «۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر هم در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود».

آقای روحانی با اشاره به گزارش معاونت تحقیقات وزارت بهداشت گفت که در ۱۵۰ روز گذشته، «بیش از ۲۰۰ هزار» نفر در بیمارستان‌های کشور بستری بوده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در آینده، «حدود دو برابر» این افراد، بستری شوند.

وی به زمان مورد اشاره در تحقیق وزارت بهداشت اشاره‌ای نکرده، اما از «ماه‌های آینده» سخن گفته و تاکید کرد که «احتمالا تا سال آینده، ممکن است گرفتار این بیماری باشیم».

رئیس‌ جمهوری ایران با بیان احتمال رشد «دو برابری» کرونا در ایران، گفته ممکن است از هر هزار نفر جمعیت ایران، ۱۵۰ نفر نیاز به بستری پیدا کنند و بنابراین «باید خود را برای این موضوع آماده کنیم».

حسن روحانی در حالی این آمار را به نقل از وزارت بهداشت ایران ارائه داده که نسبت به آمار روزانه ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در ایران تردیدهای جدی وجود دارد و منابع مستقل بر اساس داده‌های ثبت‌ احوال ایران و آرامستان‌ها، از مرگ چندبرابری به دلیل کرونا در ایران خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش، با آن که مقام‌های وزارت بهداشت ایران، مدت‌ها بود شیوع موج دوم کرونا در کشور را انکار می‌کردند، اما روحانی گفته که پیک دوم از «اواخر خردادماه آغاز شد و همچنان درگیر آن هستیم».

وی شیوع موج اول کرونا در ایران را به‌ دلیل ورود مسافرانی از شهر ووهان چین به شهرهای قم و گیلان و موج دوم را به‌ دلیل پایبندی مردم به «آداب و سنن» از جمله برگزاری مردم عروسی و عزا عنوان کرده است.

آقای روحانی با اشاره به شرایط کشور به مردم گفت: «حداقل تا پایان امسال در تمام مسائل اجتماعی باید آداب و رسوم قبلی را کنار بگذاریم.»

دولت و وزارت بهداشت ایران هفته‌ها است که بار دیگر درگیر افزایش آمار کرونا و مشکلات ناشی از آن هستند.

به همین دلیل در برخی از شهرها و استان‌ها از جمله تهران، باردیگر برخی محدودیت‌ها بازگشته و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده اجباری شده ست.

روز جمعه سخنگوی وزارت بهداشت ایران در گزارش روزانه خود گفته بود که تعداد قربانیان کرونا در ایران طبق آمار رسمی به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسیده و تعداد کل مبتلایان نیز به ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ نفر رسیده است.

منابع: ایرنا و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *