متهم فساد اقتصادی و داماد وزیر کار: منتقدان بذرپاش مفت‌خورند!

By | ۱۳۹۹-۰۵-۰۳

پیش‌بینی هادی رضوی از نامزد شدن مهرداد بذرپاش در انتخابات ۱۴۰۰

هادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری،‌ وزیر کار و تهیه‌کننده سریال شهرزاد، که بابت فساد در بانک سرمایه و صندوق رفاه فرهنگیان، به ۲۰سال زندان محکوم ‌شده است، منتقدان ریاست مهرداد بذرپاش بر دیوان محاسبات کشور، را «مفت‌خور» خوانده است.

هادی رضوی در اینستاگرام خود با انتشار عکسی از مهرداد بذرپاش نوشته است «مهرداد بذرپاش نازنین نمی‌دانم چرا یک عده مفت‌خور ناراحت شدن شرکت همراه اول افتخار داشته باشه مدیری مثل شما داشته باشه».

او در این متن اینستاگرامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی‌ کرده بذرپاش یکی از گزینه‌های ریاست‌جمهوری آینده مملکت است.

شریعتی نوشته است که : «بعضی جوانانی که الان مدیر شدن فکر می‌کنن فقط جوان بودن مهمه بلکه جوان متعهد و انقلابی بودن اهمیت دارد».

هادی رضوی که بسیاری او را به دلیل سرمایه‌گذاری و تهییه‌کنندگی سریال شهرزاد می‌شناسند، در پرونده موسوم به بانک سرمایه متهم به پرداخت رشوه به مدیران بانک با هدف خارج کردن حدود ۱۰۷ میلیارد تومان بدون تودیع وثیقه و تحصیل مال نامشروع شده بود.

قوه قضاییه سال گذشته اعلام کرد که هادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری وزیر کار ایران به ۲۰ سال زندان، رد مال، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.

انتصاب مهرداد بذرپاش به سمت ریاست دیوان محاسبات کشور از همان ابتدا با حرف‌وحدیث‌های بسیاری همراه بود. منتقدان بذرپاش می‌گویند او تنها با محاسبه سابقه فعالیت‌اش در بسیج‌ دانش‌جویی دانش‌گاه تهران توانسته شرط ۲۰سال سابقه شغلی برای ریاست دیوان محاسبات مجلس را جور کند.

مهرداد بذرپاش هم در واکنش به این انتقادها  با نوشتن متنی در صفحه توئیتر خود مدعی شد که هیچ‌یک از «فعالیت‌های تشکیلاتی‌‌اش» را به عنوان سابقه‌ کاری به مجلس ارائه نداده است.

 مهرداد بذرپاش نوشت: «به عزیزان بسیجی و تمامی فعالان جنبش دانشجویی اطمینان می‌دهم هیچیک از فعالیت‌های تشکیلاتی‌ام را به عنوان سابقه‌ی کاری به مجلس ارائه نداده‌ام. بنده از سال ۷۹ تا نیمه ۸۲ در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار بوده و افتخار همکاری با شهید مصطفی احمدی روشن را داشتم.»

پیش‌تر احمدتوکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت ایران با ارسال نامه‌ای به محمد باقر قالیباف از رئیس مجلس خواسته بود تا در مورد انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان یکی از منتخبان ریاست دیوان محاسبات تجدید نظر کند و کمیسیون برنامه و بودجه را از ادامه بررسی صلاحیت وی بازدارد.

در نامه احمد توکلی به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده بود «وقتی به آقای بذرپاش تذکر داده شد که جنابعالی بیست سال سابقه کار ندارید و سابقه تراشی نیز در شان شما نیست و مصلحت آن است که داوطلب نشوید تا اعتراضات برانگیخته نشود، گفت که من در سال ۱۳۷۸ در تاسیس فلان پژوهشگاه نقش مهمی داشتم و در بسیج دانشجویی سمت فرماندهی داشتم».

بسیاری معتقدند انتصاب مهرداد بذرپاش به سمت مهمی هم‌چون رئیس دیوان محاسبات کشور گام‌های اولیه او برای نزدیک شدن به مناصب بالاتری در حاکمیت است.

 مهرداد بذرپاش پیش از این دو دوره قبل نماینده مجلس بوده است.

از دیگر مناصب وی می‌توان به قام‌مقامی بنیاد تعاون سپاه، ریاست سازمان ملی جوانان، مدیرعاملی سایپا و پارس خودرو اشاره کرد.

بذرپاش صاحب‌امتیازی روزنامه «وطن‌امروز» را نیز بر عهده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *