نزدیک شدن جنگنده های اسرائیلی به هواپیمای ماهان ایر متعلق به سپاه

By | ۱۳۹۹-۰۵-۰۳

به گزارش رسانه های حکومتی، پرواز هواپیمای ماهان ایر متعلق به سپاه پاسداران پنج شنبه شب به مقصد بیروت، در حال عبور از آسمان سوریه مورد تهاجم دو هواپیمای جنگنده قرار گرفت. در اثر این اتفاق، هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد که در پی آن تعدادی از مسافران آسیب دیدند.

خبرگزاری رویترز پنجشنبه‌ شب گزارش داد که بک فروند جنگنده اسرائیلی با نزدیک شدن به یک هواپیمای متعلق به رژیم ایران در آسمان سوریه، برای آن ایجاد مزاحمت کرده است.

یک منبع در هواپیمایی لبنان به شبکه خبری المیادین گفت به نظر می‌رسد جنگنده‌ای که برای هواپیمای ماهان در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده آمریکایی بوده است.

منبع مذکور گفت که هواپیمای ماهان در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت بوده که جنگنده‌های مهاجم به آن، نزدیک شده اند و خلبان مجبور شده است سرعت هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است.

با این حال شبکه المیادین دقایقی بعد به نقل از منابع خود گزارش داد که جنگنده‌های مهاجم اسرائیلی بوده و با پنهان شدن عمدی در پشت هواپیمای ماهان، قصد داشتند پدافند هوایی سوریه را مجبور به شلیک به این هواپیما کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به این خبر گفت: سفیر ما نزد سازمان ملل به دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید کرده است که چنانچه هر حادثه ای در مسیر برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد، جمهوری اسلامی، آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سویس در تهران نیز داده شده است.

این در حالیست که به گفته این سخنگو، پیگیری‌های انجام شده از منابع مطلع حاکیست برخلاف برخی شایعات، هیچ شخصیت سیاسی یا نظامی در هواپیمای ماهان که مورد تهدید جنگنده‌ها قرار گرفت حضور نداشته است.

مقامات آمریکایی تاکنون واکنشی به گزارش های منتشرشده از نزدیک شدن چند جنگنده به هواپیمای ماهان بر فراز سوریه نشان نداده اند.

ایالات متحده شرکت هواپیمایی ماهان را وابسته به سپاه تروریستی پاسداران می داند و آن را به انجام فعالیت های مشکوک در منطقه متهم و تحریم کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *