۲۲ میلیارد دلار ارز کشور گم شد

By | ۱۳۹۹-۰۵-۰۴

 رئیس اتاق بازرگانی استان فارس با بیان اینکه به بهانه تخصیص ارز دولتى، دست کم 22 میلیارد دلار ارز این کشور در شرایط تحریم ناپدید شده است، گفت: برخلاف رئیس جمهور که معتقد است ارز متعلق به دولت است، معتقدم ارز متعلق به کشور و مردم است.

 جمال رزاقى در گفت و گو با ایلنا گفت: دولت باید تخصیص ارز  4200 تومانى را به دلیل فسادها و رانت هاى انجام شده  قطع کند، اما به جاى تخصیص آن منابع به عنوان کوپن، باید به همان میزان بر دستمزد جامعه کارگرى و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستى بیفزاید. وی با بیان اینکه اتاق بازرگانى نسبت به تخصیص ارز 4200 تومانى اعتراض جدى داشته و دارد، افزود: ما معتقدیم ارز دولتى جز فساد نتیجه‌اى در بر نداشته است.وی در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره جلوگیرى از تخصیص ارز دولتى و اعطاى کوپن به خانوار نیازمند تصریح کرد:معتقدم به جاى اعطاى کوپن، باید مابه ازاى ارز دولتى و ارز آزاد به عنوان یارانه دستمزد به اقشار حقوق بگیر و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستى پرداخت شود.
جمال رازقى با بیان اینکه در سیستم کوپنى نیز فساد ایجاد مى شود، خاطر نشان کرد: چراکه در چرخه توزیع کالاهاى کوپنى نیز فساد به بار مى‌آید. رازقى با تأکید بر اینکه طرح کوپنى شدن کالا و دارو به سود اقشار نیازمند نیست، خاطرنشان کرد: باید از هر اقدامى که مى‌تواند منجر به ایجاد فساد شود، جلوگیرى شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *