انفجار شش تریلی حامل سوخت و آتش‌سوزی گسترده در شهرک دولت‌آباد کرمانشاه 

By | ۱۳۹۹-۰۵-۰۷

کیوان ملکی، قائم مقام سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه، از انفجار شش تریلی حامل سوخت در پارکینگ «اعتماد» در شهرک دولت‌آباد کرمانشاه خبر داد و اعلام کرد این انفجار موجب آتش‌سوزی گسترده در این محل شده است.

ملکی، روز سه‌شنبه هفتم مرداد، به ایسنا گفت که این انفجار «حدود ساعت ۱۰ صبح امروز» به نیروهای آتش‌نشانی گزارش شد.

او از اعزام حدود ۱۰۰ آتش نشان به محل حادثه خبر داد و افزود: «هم‌اکنون آتش‌نشانان به همراه ۲۳ خودرو در حال اطفاء حریق هستند.»

ملکی گفت این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته و «تنها چند نفر مصدوم شدند». او همچنین اضافه کرد هنوز علت این حادثه مشخص نیست.

همچنین غلامرضا رضایی، رئیس آتش نشانی کرمانشاه اعلام کرد انفجار تانکرهای حامل سوخت در شهرک صنعتی دولت آباد «تلفات جانی نداشت و آتش به طور کامل مهار شده است.»

این انفجار در حالی است که همزمان روز سه‌شنبه بخشی از بیمارستان شریعتی تهران دچار آتش‌سوزی شد.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی پایتخت، درباره این آتش‌سوزی گفت که آتش در حال سرایت به بخش‌های درمانی و بیماران بود.

در هفته‌های اخیر، انفجارها و آتش‌سوزی‌های متعدد بسیاری در مناطق گوناگون ایران رخ داده که عامل بروز آن‌ها بحث‌برانگیز بوده است.

علاوه بر آتش‌سوزی هر هفته ده‌ها هکتار از جنگل‌ها و مراتع ایران، انفجارها و آتش‌سوزی‌های در سطح شهرها و همچنین نیروگاه‌ها و مناطق نظامی و هسته‌ای ایران، مثل منطقه موشکی شرق تهران و تاسیسات هسته‌ای نطنز روی داده است.

آتش‌سوزی در نیروگاه زرگان (مدحج) اهواز، نشت گاز کلر در پتروشیمی کارون، آتش‌سوزی پست اصلی برق در خیابان امیرکبیر، آتش‌سوزی در میدان فردوسی تهران، آتش‌سوزی در بندر شهید رجایی، آتش‌سوزی واگن‌های فرسوده متعلق به شرکت رجا در ایستگاه آپرین اسلامشهر، اتش‌سوزی نیروگاه حرارتی تبریز و انفجار یک بویلر در پتروشیمی بندر امام، از جمله این انفجارها و آتش‌سوزی‌ها هستند.

همچنین کمتر از یک ماه قبل، عصر سه‌شنبه ۱۰ تیر ماه وقوع آتش‌سوزی و انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر واقع در خیابان شریعتی تهران نزدیک به میدان قدس تجریش، ۱۹ نفر، شامل ۱۵ زن و ۴ مرد، کشته شدند.

پلیس جمهوری اسلامی پس از چند روز متهمان این آتش‌سوزی را به قید وثیقه آزاد و اعلام کرد که این آتش‌سوزی امنیتی نبوده است.

اما برخی از تحلیلگران نظیر جک کین، ژنرال بازنشسته و تحلیلگر مسائل راهبردی نظامی، اعلام کرده که این انفجارها نه حادثه، بلکه «برنامه‌ریزی‌شده و سازمان‌یافته» است.

همچنین برخی از رسانه‌ها به جنگ سایبری در این زمینه میان جمهوری اسلامی و اسرائیل اشاره کرده‌اند.

به عنوان نمونه، رسانه‌های اسراییل آتش‌سوزی در بندر شهید رجایی را اقدامی در تلافی تلاش ایران برای اقدامات خرابکارانه در تاسیسات آب اسراییل دانستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *