اعلام جرم دادستان علیه وزیر ارتباطات / مجادله تند دادستان کل با وزیر ارتباطات بر سر فیلتر اینستاگرام و قهر آذری جهرمی

By | ۱۳۹۹-۰۵-۱۱
سحام مطلع شده که از سوی دادستانی بر علیه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات اعلام جرم شده است.

گزارش سحام حاکی از فشار مرکز ملی فضای مجازی بر وزیر ارتباطات برای جلوگیری از فراگیری اینستاگرام است. این مرکز وزیر ارتباطات را به صورت غیرمستقیم به عنوان عامل فراگیری شبکه‌های اجتماعی خارجی قلمداد کرده و اثرات گسترش جرایم را به این دلیل دانسته است.

این منبع به سحام نیوز گفته که در پی نامه نگاری فیروزآبادی با جهرمی، در جلسه آخر شورای عالی فضای مجازی جدال لفظی سنگینی بین دادستان کل کشور و وزیر ارتباطات رخ داده است.

در پی این جدال لفظی، دادستان کل کشور علیه وزیر ارتباطات به دلیل عدم تبعیت از مصوبات شورای عالی فضای مجازی، «اعلام جرم» کرده و دادستانی تهران نسبت به احضار وزیر ارتباطات اقدام نموده است.

در پی این احضار، چند هفته‌ای است که وزیر ارتباطات، همه فعالیت های رسمی خود را تعطیل کرده، در فضای مجازی حضور ندارد و غیبت طولانی در جلسات هیئت دولت و سایر جلسات دارد. وی غایب بزرگ جلسه اخیر شورای عالی فناوری اطلاعات بود و حتی او در جلسه افتتاح ۵G با حضور رییس جمهور، حضور نداشت.

شنیده شده دستور محدودسازی و مسدودسازی اینستاگرام توسط قوه قضاییه صادر شده است.با روی کار آمدن مجلس محافظه کار،‌ فشار بر دولت برای محدود کردن شبکه های اجتماعی افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *