واکنش ابتکار و مولاوردی به اظهارات فتاح درباره ملک مرکز مطالعات زنان

By | ۱۳۹۹-۰۵-۲۰

مولاوردی و ابتکار معاون سابق و فعلی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به اظهارات پرویز فتاح- رئیس بنیاد مستضعفان درباره بازپس‌گیری یکی از املاک بنیاد که در اختیار مرکز مطالعات زنان بود، واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح- رئیس بنیاد مستضعفان شب گذشته که در برنامه‌ زنده تلویزیونی صحبت می‌کرد ، در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به بازپس گیری ملکی که از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار مرکز مطالعات زنان بود گفت: «یکی از املاک بنیاد مستضعفان در اختیار مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و خانم ابتکار و مولاوردی و دیگران قرار داشت که قبل از من تخلیه شده بود؛ آن‌ها البته با مجوز آنجا بودند، ولی ادعایی داشتند که آن ملک باید در اختیار آن‌ها بماند، ولی بنیاد توانست آن‌ها را برای تخلیه قانع کند، ولی آن‌ها بابت تخلیه این ملک و با توافق بنیاد مستضعفان، پنج میلیارد تومان گرفته بودند؛ بعد از حضور من و پس از بررسی‌ها ایراداتی مطرح شد؛ این کار خلاف بود چراکه کسی که سال‌های سال در ملکی نشسته بود باید اجرت المثل هم بپردازد؛ ولی آن‌ها ظاهرا جایی را تهیه کردند و البته ما نامه نگاری کردیم و امیدواریم که برگردد و مشکل حقوقی و قضایی پیدا نکند.»

اما معصومه ابتکار- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و اینطور نوشت: “آقای فتاح خیلی‌ها شما را به دیانت می‌شناختند. صحبت دیشب شما اما اشتباه زیاد داشت و نام بردن از من و خانم مولاوردی با حقیقت ماجرا سازگار نیست که گویا رانت یا نفع شخصی بوده. ساختمان اوایل دهه 70 با نظر امام به موسسه مطالعات زنان داده شد که ما مسئولیتی نداشتیم. رسانه ملی باید فرصت پاسخ بدهد.”

این در حالیست که در پاسخ به اظهارات رییس بنیاد مستضعفان، شهیندخت مولاوردی نیز در توییتر خود نوشت: آقای فتاح شما را به سلامت نفس می‌شناختم. کاش در جایگاه مهمی که قرار گرفته اید در روایتهایتان بیش از پیش دقیق‌تر و مسئولانه‌تر باشید تا با مغلطه طوری وانمود نشود گر حکم‌ شود که مست گیرند.

مولاوردی خطاب به فتاح نوشت: منتظر جوابیه مستند و مستدل هیات مدیره موسسه بمانید.

مولاوردی همچنین در ادامه نوشته است: این موسسه که کاملا غیرانتفاعی است، هیچگونه نفع و ما به الازای مالی برای اعضای هیات امنا و مدیره خود ندارد و ملک طلق کسی هم محسوب نمی‌شود. هیات امنای آن هم که اخیرا به عنوان عضو آن (از ۱۲عضو) انتخاب شده ام فقط سالی یکی دو بار جلسه دارد، به عبارتی امروز هست و فردا نیست!

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان افزوده است: هر ضعفی هم داشته باشم همواره با سری برافراشته برنداشتن کوچکترین نقطه ضعف مالی و اخلاقی در سوابق کاری و زندگیم بالیده ام ، پای اثبات آن هم ایستاده ام و اینک هر دو را با ادعاهای واهی نشانه رفته اند؛ یکی با اتهامی که دیشب از تربیون یکطرفه و زنده برنامه نگاه یک صدا و سیما وارد شد و دیگری با اتهام تشویش به فساد و فحشا و فراهم کردن موجبات آن در دادسرای فرهنگ و رسانه!. این هم از عیدی ما! اسفند ماه پاسخگوی فهرست دروغین «عیدی ترامپ به ملت ایران» بودیم و حالا پاسخگوی بیان ناقص حقیقت و ذبح حقیقت در پای مصلحت.

به گزارش ایسنا؛ معصومه ابتکار همچنین ساعاتی بعد از انتشار اولین توییت خود در این باره، توضیحات تکمیلی در این خصوص ارائه کرد و دیگر بار نوشت: «امام راحل در سال ۶۷ و مقام معظم رهبری در سال‌های بعد دو نوبت تایید کردند که ساختمان در اختیار موسسه مطالعات زنان قرار گیرد.

ابتکار همچنین در ادامه نیز نوشته است: یکی از اشتباهات آقای فتاح همین که ۵ میلیارد برای ساختمان موسسه مطالعات زنان رفته به حساب کسی؛ موسسه هم دفتری را بر اساس قیمت کارشناسی برای کار زنان خریداری کرده است. من و خانم مولاوردی هیچ کدام مسئولیت اجرایی در موسسه نداشته و نداریم، برای تخریب و اتهام زنی با کلمات و ارقام بازی نکنید».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *