نادر فتوره چی به یک سال حبس محکوم شد

By | ۱۳۹۹-۰۵-۲۹

 نادر فتوره چی، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱ سال حبس محکوم شد. این حکم که به مدت ۳ سال به حالت تعلیق در آمده امروز سه‌شنبه ۲۸ مرداد به وی ابلاغ شده است. آقای فتوره چی در تاریخ ۱۰ خرداد امسال با حضور در دادسرای اوین پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار آزاد شد. این پرونده با اعلام جرم دادستانی کل کشور علیه آقای فتوره چی گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نادر فتوره چی، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که روز یکشنبه ۲۶ مرداد صادر و امروز سه‌شنبه ۲۸ مرداد به وی ابلاغ شده است. آقای فتوره چی توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “تشویش اذهان عمومی علیه نهادها،مقامات و سازمانهای حکومتی” به ۱ سال حبس محکوم شده است. این حکم به مدت ۳ سال به حالت تعلیق در آمده است.

این پرونده با اعلام جرم دادستانی کل کشور علیه آقای فتوره چی گشوده شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای فتوره چی در تاریخ ۲۶ مرداد ۹۹ در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

آقای فتوره چی پیشتر در تاریخ ۱۰ خرداد امسال با حضور در دادسرای اوین پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار آزاد شد. وی در جریان این جلسه اتهام مطروحه علیه خود را رد کرد و پس از پایان این جلسه پرونده برای تعیین شعبه و زمان رسیدگی به دادگاه ارجاع شد.

نادر فتوره چی پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های رسانه‌ای را دارد. وی در تاریخ ۲۸ مردادماه ۹۷، در پی شکایت محمد امامی، متهم اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان علیه وی به شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه ۳۱ تهران به دادگاه احضار و به علت عدم امکان تامین وثیقه بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. او روز دوشنبه ۲۹ مردادماه ۹۷ از زندان آزاد شد.

این نویسنده پس از آزادی در تاریخ ۳۱ مردادماه ۹۷ در یادداشتی به تشریح شرایط بغرنج زندانیان محبوس در بند قرنطینه زندان تهران بزرگ پرداخته بود و گفت که “از اینکه از فشافویه آزاد شدم، عمیقا دچار عذاب وجدانم و فکر نمی‌کنم تا هرگز بتوانم شرایط دهشتناک «هم لباسی»هایم را فراموش کنم. با دیدن شرایط زندانیان فشافویه و آن چشم‌هایی که در ناامیدی و بوی تعفن و بی‌پناهی و قفس و نفس‌تنگی دودو می‌زدند، زخمی عمیق و کاری بر روحم وارد شد”.

این روزنامه نگار در تاریخ ۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، از بابت انتشار این یادداشت احضار و جلسه رسیدگی به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” برای وی در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری تهران برگزار شد. وی نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

نادر فتوره‌چی، زاده ۱۳۵۶ در تهران، روزنامه‌نگار، مترجم و نویسنده ایرانی است. مقالات وی عموماً در خصوص مباحث سیاسی، هنری، اجتماعی و فلسفی است. او کار نویسندگی در مطبوعات را با روزنامه صبح امروز آغاز کرد و سابقه همکاری با روزنامه‌های “شرق، بهار، آفتاب امروز، دوران امروز، بنیان، توسعه و سرمایه” را دارد. او همچنین به عنوان سخنران با مؤسسه پرسش همکاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *