اعتصاب کارگران هفت‌تپه هفتاد روزه شد؛ دیگر اعتراضات صنفی در تهران، شیراز، ورامین و فیروزکوه

By | ۱۳۹۹-۰۶-۰۳

در حالی که اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در خوزستان به روز هفتادم خود رسیده، کارگران کارخانه آی‌تی‌آی شیراز، کارگران راه‌آهن تراورس ناحیه ورامین، کامیون‌داران فیروزکوه و معلمان قراردادی بازماندگان طرح مهر آفرین نیز به جمع معترضان ایران پیوستند.

کارگران هفت‌تپه،  یکشنبه دوم شهریور، مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و شعارهایی نظیر «نه دولت، نه حاکم، نیستند به فکر ملت» سر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حقوق اردیبهشت ماه هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت شش هزار نفری کارگران هفت تپه (کارگران نی‌بر، لی لی کو و راننده‌های استیجاری) هنوز پرداخت نشده و آنها در انتظار دریافت دستمزد خود هستند.

بر اساس این گزارش، همزمان با هفتادمین روز از اعتراض کارگران هفت‌تپه، نظام الدین موسوی، نماینده مجلس و عضو فراکسیون اصل ۹۰، به همراه تعدادی از مسئولان و جمعی از کارگران معترض در حال بازدید از مجموعه هفت تپه هستند.

احمد نادری، نماینده مجلس، در حساب توییتری خود از حضور خود در جمع کارگران هفت‌تپه خبر داد و نوشت: «بحث حقوق‌های معوقه تقریبا حل شده، تمدید دفترچه بیمه تا آخر سال انجام شده و الان بحث بر سر خلع ید از مالک فاقد اهلیت است.»

کارگران معترض خواستار توقف فشارهای امنیتی و محاکمه کارگران معترض، تعیین تکلیف شرکت، برخورد با اختلاس‌های مدیریت این کارخانه، رسیدگی به حقوق و دستمزد کارگران و بازداشت امید اسدبیگی، کارفرمای خصوصی شرکت و صدور حکم حبس ابد برای او هستند.

آنها تاکید کرده‌اند که اعتصابشان تا لغو خصوصی‌سازی شرکت هفت‌تپه ادامه دارد.

 

اعتراض کارگران کارخانه آی‌تی‌آی شیراز

همچنین روز یکشنبه کارگران کارخانه آی‌تی‌آی شیراز در مقابل ساختمان استانداری فارس، برای  رسیدگی به مطالباتشان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

نماینده کارگران کارخانه آی تی آی شیراز که تولید کننده تجهیزات مخابراتی است، درباره مطالبات کارگران گفت: «پرداخت مطالبات با احتساب خسارت تاخیر بدون هیچ قید و شرطی و تغییر هیئت اجرایی مستقر در کارخانه از جمله مهمترین مطالبات کارگران است.»

 

اعتراض کارگران راه‌آهن تراورس ناحیه ورامین

گروهی از کارگران شرکت خط و ابنیه فنی راه آهن تراورس ناحیه ورامین، روز یکشنبه ۲ شهریور، در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس گزارش شبکه‌های اجتماعی، این کارگران جلوی حرکت قطار را گرفتند و اعلام کردند تا حقوقشان پرداخت نشود اعتراض و اعتصاب ادامه دارد.

پیشتر کارگران شرکت خط و ابنیه فنی راه آهن تراورس کرج نیز اعلام کرده بودند که از حدود ۴ ماه گذشته حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

سازمان خصوصی‌سازی اواخر اردیبهشت، از بازگشت شرکت خط و ابنیه فنی تراورس به راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بر اساس اعلام این سازمان، قرارداد واگذاری ۹۵ درصد سهام این شرکت به شرکت آهن و فولاد لوشان از سوی سازمان خصوصی‌سازی لغو شده است.

 

اعتراض کامیون‌داران فیروزکوه

همچنین به گزارش هرانا، کامیون‌داران فیروزکوه در اعتراض به نحوه توزیع بار، روز یکشنبه، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

پیشتر کامیون‌داران سراسر ایران در خرداد ۱۳۹۷ در ۱۶۰ شهر به مدت چند روز دست به اعتصاب زده بودند.

 

تجمع معلمان قراردادی بازماندگان طرح مهر آفرین

همچنین گروهی از معلمان و مربیان قراردادی بازماندگان طرح مهرآفرین، روز یکشنبه ۲ شهریور، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

مطالبه اصلی این معلمان، امنیت شغلی و تبدیل وضعیت استخدامی است.

این در حالی است که روز شنبه نیز جمعی از معلمان قراردادی کرج با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار روشن شدن تکلیف خود شدند.

به گزارش ایلنا، خواسته اصلی این معلمان، جذب در سیستم آموزش و پرورش و تبدیل شدن به معلم رسمی است.

ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *