آمریکا اسامی ۱۴ ایرانی تحریم‌شده به علت نقض حقوق بشر را اعلام کرد

By | ۱۳۹۹-۰۶-۰۶

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ۱۴ ایرانی و از جمله رئیس سابق زندان اوین را به لیست تحریم‌های خود افزود. نام این افراد اکنون رسانه‌ای شده است. گفته می‌شود اکثر این افراد در ارتباط با ترور کاظم رجوی بوده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا چهار روز پس از اعلام تحریم‌های جدید علیه برخی از مسئولان حکومت ایران، نام این افراد را با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که دیروز سه‌شنبه ۲۵ اوت (چهارم شهریور) منتشر شده، اتهام این افراد “نقض خشن حقوق بشر” اعلام شده است. نام حجت‌الله خدایی سوری، رئیس سابق زندان اوین نیز در شمار افراد تحریم‌شده از سوی آمریکا ذکر شده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که حجت‌الله سوری بر نهادی نظارت داشته است [زندان اوین] که نامش مترادف با شکنجه و مجازات‌های غیرانسانی است.

در مورد سایر کسانی که توسط وزارت امور خارجه آمریکا به لیست افراد و نهادهای تحریم‌شده ایران افزوده شده‌اند گفته شده است که آن‌ها «در خدمت و به فرمان رژیم ایران که اصلی‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان است، اقدام به نقض خشن حقوق بشر نموده‌اند.»

اسامی تحریم‌شدگان

به استثنای حجت‌الله خدایی سوری، وزارت امور خارجه آمریکا نام ۱۳ نفر دیگر را نیز اعلام کرده است. این افراد عبارتند از: صادق بابایی، علی‌رضا بیانی همدانی، سعید دانش، علی هادوی، سعید همتی، محمدرضا جزایری، محسن شریف اصفهانی، علی مصلحی عراقی، ناصر پورمیرزایی، محسن پورشافعی، محمد سعید رضوانی، محمود سجادیان و یدالله صمدی.

این افراد از جمله متهم به دست داشتن در ترور کاظم رجوی، عضو شورای مقاومت و برادر مسعود رجوی هستند. کاظم رجوی در آوریل سال ۱۹۹۰ در سوئیس در خودروی خود در روستای کوپه، واقع در نزدیکی ژنو، مورد حمله‌ای تروریستی قرار گرفت و کشته شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که این افراد با ترور مخالفان در خارج از کشور، نه تنها هدف خاموش کردن اپوزیسیون را دنبال می‌کردند، بلکه بر آن بودند تا نشان دهند که «هیچ‌کس در هیچ کجای جهان، در برابر رژیم ایران امن نیست.»

افراد تحریم‌شده و خانواده‌های آن‌ها از حق سفر به آمریکا محروم شده‌اند. افزون بر آن، ضمن بلوکه شدن دارایی‌های آن‌ها در آمریکا، معامله با این افراد برای شهروندان آمریکا ممنوع اعلام شده است.
دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *