محمد مساعد، روزنامه‌نگار اقتصادی، به «چهار سال و ۹ ماه حبس» محکوم شد

By | ۱۳۹۹-۰۶-۱۲
محمد مساعد، روزنامه‌نگار اقتصادی که در یک سال گذشته به دلیل گزارش‌هایش درباره مفاسد اقتصادی و اعتراضات آبان ۹۸ دو بار بازداشت شده بود، از محکومیت خود به چهار سال و ۹ ماه حبس در دادگاه انقلاب اسلامی خبر داد.

محمد مساعد در کنار پدرش، ۱۶ آذر ۹۸

آقای مساعد روز چهارشنبه ۱۲ شهریور در صفحه توئیترش نوشت علاوه بر حبس، به «دو سال ممنوعیت خبرنگاری پس از حبس و توقیف لوازم ارتباطی» نیز محکوم شده است.

به‌گفته این روزنامه‌نگار، فعالیت رسانه‌ای او از نظر قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، «سیاه‌نمایی، بحران‌نمایی، تحریک مخاطب خالی‌الذهن و شالوده‌شکنی» بوده است.

محمد مساعد که نوشته‌های خود را در چند ماه اخیر بیشتر در توئیتر منتشر کرده است، دوم آذر پارسال توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و پس از سپری کردن دو هفته در زندان، روز ۱۶ آذر آزاد شد تا دادگاهش برگزار شود.

در این فاصله، کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) اواخر تیرماه امسال او را به عنوان یکی از چهار برنده جایزه امسال «آزادی مطبوعات» معرفی کرد.

محمد مساعد پیش از این نیز برنده جایزه معتبر خبرنگاران اقتصادی ایران، موسوم به ««جایزه امین‌الضرب»، و همچنین جایزه «آزادی بیان» دویچه‌وله آلمان شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *