سپاه پاسداران بحرین را تهدید به «انتقام سخت» کرد

By | ۱۳۹۹-۰۶-۲۳

سپاه پاسداران روز شنبه، ۲۲ شهریور، در بیانیه‌ای عادی‌سازی روابط بحرین و اسرائیل را محکوم کرده و به بحرین هشدار داد که به خاطر این اقدام «پاسخ‌های درخور را دریافت خواهد کرد.»

این گروه نظامی با انتشار بیانیه‌ای تهدید کرده است که بحرین منتظر «انتقام سخت» کسانی که «مجاهدان قدس» نامیده، باشد.

سپاه پاسداران در بیانیه خود از «باز کردن دروازه‌های نفوذ و ورود» اسرائیل «به منطقه راهبردی خلیج فارس و دریای عمان» ابراز نگرانی کرده است.

سپاه پاسداران می‌گوید، اقدام بحرین در برقراری روابط با اسرائیل «حماقتی بزرگ و فاقد هرگونه مشروعیت بوده و پاسخ‌های درخور را دریافت خواهد کرد» و «مسببان» آن « آماج خشم مقدس و انتقام سخت» خواهند شد.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه ۲۱ شهریور عادی‌سازی رابطه بحرین و اسرائیل را اعلام کرد و آن را توافقی« تاریخی» برای صلح در منطقه دانست.

دونالد ترامپ همچنین ماه گذشته خبر توافق امارات و اسرائیل برای برقراری مناسبات عادی اعلام کرد.

آقای ترامپ تأکید کرده است که «طولی نخواهد کشید که خواهید شنید کشورهای دیگر نیز وارد این توافق شده‌اند و می‌توانید در خاورمیانه صلح داشته باشید.»

عادی‌سازی مناسبات اسرائیل و امارات متحده عربی، اولین مورد از برقراری مناسبات دیپلماتیک بین یک کشور عربی و اسرائیلی طی بیش از ۲۰ سال گذشته بود.

کاخ سفید از هفته گذشته تاریخ ۲۵ شهریور را برای امضای توافق اسرائیل و امارات تعیین کرده است.

در واکنش به این اقدام، وزارت امور خارجه ایران هم روز شنبه عادی‌سازی روابط بحرین با اسرائیل را به شدت محکوم کرده بود. وزرات خارجه ایران بحرین را متهم کرد که آرمان مردم فلسطینی را «قربانی» انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرده است.

روز یک‌شنبه رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نیز کشورهای امارات و بحرین را به خاطر عادی‌سازی روابطشان با اسرائیل تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ضیاءالدین آقاجانپور این دو کشور را «سازشکار و خیانتکار» نامید و گفت که «منتظر» انتقام‌گیری از سوی شبه‌نظامیان همسو با ایران باشند.

این مقام وزارت دفاع جمهوری اسلامی در پیام خود نوشت که «به سازشکاران و خیانتکاران هشدار می‌دهیم منتظر خشم و انتقام امت اسلامی و گروه‌های مقاومت باشند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *